Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.09.2020, 20:00

OTO s najnižšou sledovanosťou za posledné roky. Galavečer sledovalo o 200-tisíc divákov menej

Jubilejný 20. ročník OTO poznamenali preventívne opatrenia a posunutie termínu vysielania.

OTO s najnižšou sledovanosťou za posledné roky. Galavečer sledovalo o 200-tisíc divákov menej
Zdroj: RTVS / Milan Krupčík

Divácka anketa OTO spoznala v sobotu svojich víťazov. Hoci je vyhlasovanie Osobností televíznej obrazovky každý rok diváckou udalosťou a pre verejnoprávnu televíziu jedným z top programov roka, tohtoročný jubilejný 20. ročník sa do rebríčkov nezapíše.

Pre zavedené preventívne opatrenia na spomalenie šírenia koronavírusu sprevádzali slávnostné vyhlásenie výsledkov viaceré obmedzenia. Organizátori posunuli galavečer zo štandardného jarného termínu na september, no nepriaznivá epidemiologická situácia spôsobila, že hľadisko bolo poloprázdne a chýbalo v ňom mnoho známych tvárí z komerčných televízií.

Moderátori a redaktori televízie Markíza galavečer sledovali zo štúdia v Záhorskej Bystrici a seriáloví herci z televízneho ateliéru. Tvorcovia ich neprítomnosť v hľadisku Slovenského národného divadla nahradili online vstupmi. Sledovanosť galavečera po úspešných rokov zaznamenala svoje najslabšie výsledky.

Pokles o 200-tisíc divákov

Trojhodinový priamy prenos si v sobotu večer pozrelo 418-tisíc divákov starších než 12 rokov, čo je o viac než 200-tisíc divákov menej ako minulý rok, kedy bolo pri obrazovkách 627-tisíc divákov. Viac než 600-tisíc divákov zaznamenal galavečer OTO aj roky predtým. V roku 2018 bolo pri obrazovkách 629-tisíc divákov, rok predtým 669-tisíc.

V roku 2016 dosiahol OTO svoj najlepší výsledok v tomto desaťročí. Vyhlásenie slovenských televíznych Oscarov si pozrelo až 675-tisíc divákov. Divácky záujem o OTO začal rásť od roku 2013, keď sa na poste moderátorov objavili Adela so Sajfom. Už prvý rok ich moderovania bolo pri obrazovkách 587-tisíc divákov, čo bolo o 123-tisíc viac, ako rok predtým. Od roku 2015 už sledovanosť neklesla pod 600-tisícovú hranicu.

V minulom desaťročí dosahoval galavečer OTO maximá v rokoch 2007 až 2010, kedy bývalo pri obrazovkách viac ako 700-tisíc divákov. V roku 2007 si galavečer pozrelo až 855-tisíc divákov.

V posledných rokoch dosahoval galavečer sledovanosť v strategickej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov nad 10 percentami a podiely na trhu okolo 30 percent. V tomto roku rating v tejto cieľovej skupine spadol na necelých 6 percent pri trhovom podiele pod 20 percentami, uvádza portál mediaboom.

Komerčné televízie konkurovali galavečeru OTO kinohitmi. Televízia Markíza uviedla Fantastické zvery a ich výskyt a televízia Joj Rýchlo a zbesilo 8. V širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov bol galavečer OTO lídrom v čase vysielania, v strategickej cieľovej skupine mladších, 12-54 ročných divákov, si prvenstvo pripísal film televízie Joj, ktorý zaznamenal sledovanosť 6,7 percenta a podiel na trhu nad 23 percentami. Galavečer OTO bol s už spomenutým podielom necelých 20 percent trhovou dvojkou a film televízie Markíza skončil s podielom pod 15 percentami.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.