Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
01.10.2020, 13:10

Google bude médiám platiť za obsah. V prvej fáze zaplatí miliardu dolárov

Google sa dohodol zatiaľ s Nemeckom a Brazíliou.

Google bude médiám platiť za obsah. V prvej fáze zaplatí miliardu dolárov
Zdroj: Variety

Americká spoločnosť Google v najbližších troch rokoch zaplatí miliardu dolárov mediálnym spoločnostiam za to, že bude môcť využívať ich obsah.

Oznámil to dnes šéf materskej spoločnosti Alphabet Sundar Pichai. Je to prvýkrát, čo firma jasne povedala, kedy a koľko chce v prvej fáze dohody zaplatiť vydavateľom.

Google už v júni načrtol, že sa chystá na takýto krok.

Tvorcovia spravodajstva, na čele s európskymi mediálnymi skupinami, vedú s Googlom, teda s najpopulárnejším internetovým vyhľadávačom, ohľadom platieb za využívanie obsahu spor už niekoľko rokov.

Google spustí službu s názvom Google News Showcase najprv v Nemecku a v Brazílii. V Nemecku Alphabet uzavrel partnerstvo s 20 vydavateľskými spoločnosťami, napríklad so spravodajským serverom Der Spiegel a s časopismi Stern a Die Zeit.

V Brazílii spolupracuje napríklad s denníkom Folha de S. Paulo, s televíziou Band a so spravodajským serverom Infobae.

Neskôr Google tento svoj produkt uvedie tiež v Belgicku, Indii, Holandsku a v ďalších krajinách, uviedol šéf Alphabet. V Argentíne, Austrálii, Británii, Brazílii, Kanade a v Nemecku pristúpili k partnerstvu okolo dve stovky vydavateľských firiem.

"Tento finančný záväzok, doteraz náš najväčší, zaplatí vydavateľom tvorbu a výber vysoko kvalitného obsahu," napísal na blogu Pichai. Nový produkt sa podľa neho od tých predchádzajúcich líši v tom, že správy budú vyberať aj prezentovať zmluvní partneri.

Produkt vychádza z licenčných zmlúv, ktoré Google v júni uzavrel s niektorými mediálnymi skupinami v Austrálii, Brazílii a v Nemecku a na ktoré zatiaľ vlažne reagovalo európske vydavateľské združenie European Publishers Council.

Google ďalej rokuje s francúzskymi vydavateľmi, ktorí patria medzi jeho najhlasnejších kritikov. Austrália sa tiež snaží Google a ďalšiu americkú internetovú firmu Facebook prinútiť k tomu, aby sa podelili o tržby z reklamy.

Spoločnosť Google sa už roky snaží odrážať požiadavky vydavateľov spravodajstva po celom svete, aby za použitie ich obsahu platila. Medzi jej najväčších kritikov patria mediálne spoločnosti z Európy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.