Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.10.2020, 20:15

Matka Markízy má nového majiteľa. Skupina PPF dokončila prevzatie spoločnosti CME

Prioritou nového šéfa bude urýchliť digitálnu transformáciu firmy a posilniť tvorbu vlastného obsahu.

Matka Markízy má nového majiteľa. Skupina PPF dokončila prevzatie spoločnosti CME
Zdroj: CME / Didier Stoessel

Skupina PPF oznamuje, že jej 100 percentné dcérske spoločnosti dokončili akvizíciu spoločnosti Central European Media Enterprises (CME).

Skupina PPF teraz plne majetkovo kontroluje aktivity CME v Českej republike, na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku. Transakcii predchádzalo regulačné schválenie Európskou komisiou, národnými regulátormi v niektorých krajinách a akcionármi CME.

Akcie boli stiahnuté z burzy NASDAQ Global Select Market a z Burzy cenných papierov Praha a po dokončení akvizície prestávajú existovať. Akcionári, ktorí bezprostredne pred účinnosťou akvizície vlastnili akcie CME kategórie A, dostanú 4,58 USD na jednu akciu.

"Uvedomujeme si zodpovednosť, ktorú na seba prevzatím CME berieme. Jej pozícia na trhu je veľmi dobrá, a preto budeme ďalej pokračovať v budovaní siete navzájom nezávislých televíznych kanálov v jednotlivých krajinách. Veríme tiež, že sa nám podarí vytvoriť nové obchodné príležitosti prepojením mediálnych a telekomunikačných služieb. CME má početných a verných divákov, my im budeme aj naďalej prinášať kvalitný a atraktívny obsah," povedal väčšinový vlastník PPF Petr Kellner.

​​Pozíciu generálneho riaditeľa CME s okamžitou platnosťou prevezme Didier Stoessel (na titulnej fotografii), ktorý bude zodpovedný za český, slovenský, rumunský a slovinský trh. Zo svojho skoršieho pôsobenia v spoločnostiach Modern Times Group, HSBC Investment Bank a Merrill Lynch International má rozsiahle manažérske a strategické skúsenosti v oblasti médií, technológií a medzinárodných financií.

Generálnym riaditeľom CME v Bulharsku sa stane Luboš Jetmar, ktorý tu bude zodpovedný za prevádzku, stratégiu a realizáciu plánov ďalšieho rozvoja.

"Preberáme výkonnú a kvalitne riadenú firmu s veľkým renomé u divákov. Teším sa na spoluprácu so skvelými ľuďmi v našich TV staniciach. Mojou prioritou bude urýchliť digitálnu transformáciu firmy, posilniť tvorbu vlastného obsahu, prinášať divákom zábavu a samozrejme zachovať existujúce nezávislé a objektívne spravodajstvo," hovorí Didier Stoessel.

CME prevádzkuje televízne stanice na Slovensku (televízne stanice Markíza, Markíza International, Doma a Dajto), v Českej republike, v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku. Patrí medzi popredné mediálne a zábavné spoločnosti v strednej a východnej Európe. Celkom 30 televíznych kanálov, ako bezplatných, tak platených, pokrýva svojím vysielaním na piatich trhoch územie so 45 miliónmi divákov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.