Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.10.2020, 09:38

Facebook zavádza zákaz reklám, ktoré ľudí odrádzajú od očkovania

Krok nadväzuje na predchádzajúce opatrenia, prijaté s cieľom potlačiť šírenie nepravdivých informácií o vakcínach.

Facebook zavádza zákaz reklám, ktoré ľudí odrádzajú od očkovania
Zdroj: Facebook blog

Sociálna sieť Facebook začne v najbližších dňoch odmietať reklamy, ktoré majú odradiť ľudí od toho, aby sa nechali zaočkovať. Vedenie platformy tento krok oznámilo spoločne s ďalšími iniciatívami na podporu používania vakcín. Zákaz vybraného typu reklám bude celosvetový.

"Spúšťame nové globálne pravidlo, ktoré zakazuje reklamy odradzujúce ľudí od očkovania. Takéto reklamy na našej platforme nechceme," uviedli na firemnom blogu manažéri Facebooku. Z ich vyhlásenia vyplývalo, že opatrenie sa netýka Instagramu, ktorý už niekoľko rokov spoločnosť Facebook vlastní. Zákaz vraj nadobudne účinnosť do najbližších niekoľkých dní.

Krok nadväzuje na predchádzajúce opatrenia, prijaté s cieľom potlačiť šírenie nepravdivých informácií o vakcínach. Facebook na svojich platformách v tejto súvislosti rôznymi spôsobmi znižoval viditeľnosť stránok, ktoré propagujú dezinformácie, a už dlhšiu dobu nepovoľuje reklamy obsahujúce "hoaxy" nahlásené Svetovou zdravotníckou organizáciou alebo americkým Centrom pre kontrolu a prevenciu chorôb.

"Teraz, keď bude reklama explicitne niekoho odrádzať od toho, aby sa nechal zaočkovať, odmietneme ju," uvádza spoločnosť vo vyhlásení. Televízii CNBC hovorca Facebooku vysvetlil, že zákaz sa vzťahuje napríklad na obsah, ktorý by vakcínu zobrazoval ako zbytočnú, neefektívnu alebo nebezpečnú, alebo napríklad popisoval chorobu, pred ktorou daná vakcína chráni, ako neškodnú.

Nové opatrenie je už niekoľkou reštrikciou oznámenou Facebookom v posledných týždňoch v snahe obmedziť šírenie potenciálne nebezpečných informácií. Len jeden deň uplynul od ohlásenia zákazu príspevkov spochybňujúcich holokaust, o necelý týždeň predtým bol ohlásený zákaz všetkého obsahu spojeného s konšpiračné teóriou QAnon a na začiatku septembra rada opatrení súvisiaca s voľbami v Spojených štátoch. Pokiaľ ide o reklamu, vzniká najnovším oznámením už niekoľká zakázaná kategória.

Niekoľko komentátorov v reakciách poukazovalo na to, že nepravdy o očkovaní a ďalšie zdravotnícke dezinformácie sa hojne šíria prostredníctvom skupín a stránok, ktorých sa nový zákaz netýka. "Je to jeden krok správnym smerom, ale stále majú pred sebou veľa práce, aby odčinili škody, ktoré už boli spáchané," povedala CNBC Kolina Koltaiová, ktorá skúma dynamiku virtuálnych komunít na Washingtonskej univerzite.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.