Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.10.2020, 21:55

Košičania budú dostávať namiesto denníka týždenník. Titul KOŠICE:DNES mení svoju periodicitu

Týždenník bude vychádzať vo vyššom náklade. Bude bezplatne distribuovaný do schránok.

Košičania budú dostávať namiesto denníka týždenník. Titul KOŠICE:DNES mení svoju periodicitu
Zdroj: KOŠICE:DNES

Bezplatne distribuovaný denník na východe Slovenska čaká ešte pred koncom októbra významná zmena periodicity. Z denníka bude týždenník, názov titulu, zostáva nezmenený - KOŠICE:DNES. Prvé vydanie už ako týždenník vyjde 23. 10.  

„Som presvedčený, že táto zmena prinesie vyššiu kvalitu obsahu. Redaktori sa vyhnú tlaku denných uzávierok, budú mať viac času na výber a spracovanie pútavých tém. Pribudnú aj nové rubriky, no naďalej platí, že sa zameriavame doslova na všetko – pozitívne i negatívne, čo má potenciál zaujať Košičanov,“ komentuje zmenu šéfredaktor mediálneho domu Dušan Karolyi.

Dosah týždenníka bude rádovo väčší. Košičania už svoj obľúbený titul nemusia hľadať na kľúčových uzloch v meste prostredníctvom kolportérov, ale týždenník „príde“ vždy v piatok, respektíve sobotu do ich schránok. Náklad je takmer 10-násobne vyšší oproti denníku. Distribúcia týždenníka je naplánovaná do 65 000 domácností v Košiciach.

Stratégie sa pýtali na dôvod zmeny periodicity. O prechode na týždenník vo vydavateľstve vraj uvažovali dlhšie, hlavným dôvodom bolo zabezpečiť informácie Košičanom v čo najväčšom množstve. "Do pripravovanej zmeny na týždenník distribuovaný do schránok v náklade 65 000 kusov sme bezplatne rozdávali noviny na deviatich miestach v Košiciach prostredníctvom kolportérov. V prvej vlne pandémie sme si uvedomili, že z bezpečnostného hľadiska a ochrany zdravia nám rozdávanie novín trvalo dlhšie, ľudia chodili menej do mesta, do práce, zostávali doma. V dnešnej dobe digitálnych technológii je tiež potrebné, aby informácie chodili za ľuďmi a nie ľudia za informáciami," reagovalo na našu otázku vydavateľstvo.

Zaujímalo nás, či vplyvom týchto zmien nepríde aj k personálnemu prehodnoteniu stavu redakcie. "Časť redaktorov zostala naďalej na realizovanie onlinu a dopĺňanie aktuálnych správ, druhá časť sa venuje príprave obsahu do týždenníka," vyjadril sa mediálny dom. Aktuálne sa košické vydavateľstvo snaží posilniť redakciu o jedného interného redaktora a viacerých pravidelných externých spolupracovníkov. 

Očakávania od zmeny periodicity a najmä od vyššieho nákladu má najmä obchodné oddelenie mediálneho domu. „Naším záujmom je pomáhať lokálnym firmám, aby prostredníctvom nás oslovili čo najväčšie množstvo zákazníkov. Vďaka kvalitnému týždenníku a jeho masívnej distribúcie priamo do schránok  Košičanom sa nám to určite podarí,“ uviedol obchodný riaditeľ mediálneho domu Marko Duditš.

KOŠICE:DNES začal vydávať denník (pôvodne ako večerník) v septembri 2014. Neskôr sa noviny stali základným kameňom pri budovaní mediálneho domu. Do jeho portfólia postupne  pribudla TV NAŠA (pretransformovaná na TV KOŠICE:DNES) a takisto aj KISS rádio. V roku 2019 prišiel mediálny dom s novým titulom TOP KOŠICE – magazín úspešných Košičanov určený náročnejšej klientele. V máji tohto roka prešiel mediálny dom zmenou na úrovni vedenia. Z pozície generálnej riaditeľky odišla Alexandra Mihók-Kvietková. Kontinuitu v KOŠICE:DNES mali zabezpečiť zostávajúci členovia top manažmentu firmy - obchodný riaditeľ Marko Duditš a šéfredaktor Dušan Karolyi, oznámil v tom čase mediálny dom.

 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.