Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
06.11.2020, 10:57

Šéf Markízy: Verím, že nový majiteľ prinesie televízii nové príležitosti

  • Z rozhovoru sa dozviete: Ktoré obdobie počas siedmich rokov v Markíze bolo preňho najťažšie.
  • Čo vníma ako pozitívum nášho trhu.
  • Čo sa u nás naučil.
  • Ako je spokojný s jesennou sezónou.
  • Prečo na jeseň neinvestovali do veľkej šou a či by pre Markízu kúpil Zlatú masku.
  • Aké plány majú s Voyom.
  • Či sa zmenil divák počas pandémie.
Šéf Markízy: Verím, že nový majiteľ prinesie televízii nové príležitosti
Zdroj: Peter Mayer

S generálnym riaditeľom Markízy sme sa stretli krátko predtým ako PPF Group Petra Kellnera oznámila definitívnu kúpu televízií CME, vrátane Markízy. Pre Matthiasa Setteleho, je však toto obdobie špecifické najmä v tom, že na slovenskom trhu pôsobí už sedem rokov. Pre Stratégie hodnotí aj to, čo bolo preňho počas tých rokov najťažšie.

Už máte indície, ako sa bude vyvíjať situácia v Markíze ďalej?
Verím, že nový majiteľ prinesie televízii nové príležitosti, nové projekty, novú energiu a synergie. Prichádza z iného segmentu, čo môže priniesť nové impulzy. Je to ako život, jedna kapitola sa zatvorila, otvorila sa druhá. Pre Markízu bude dôležité pokračovať ďalej, mať dobrý program – divácke hity. Všetko ostatné sa dá zmanažovať. Ak nemáte úspešné programy, nemáte oheň. A niekto musí ten oheň udržiavať. Toto nie je segment ako poisťovníctvo či banky. Je to špeciálny segment. Preto niekto musí priniesť drevo a zápalky a niekto musí urobiť oheň.

Je zvláštne, že vy ako pragmatický a racionálny manažér hovoríte o ohni, pre mňa je oheň viac emócia, vášeň.
Neviem, či viete, ale ja som bol kedysi novinárom. Pamätám si jednu situáciu, keď horel Hofburg vo Viedni. Ja ešte ako novinár na voľnej nohe som zavolal do národného rozhlasu, ponúkol som živý vstup, pretože som bol na mieste diania. Odpovedali, že nemajú priestor. Ale že im to mám prednahrať. Medzitým sa mi podarilo spojiť s viedenským rádiom, kde mi dali priestor live. A potom ma chceli potrestať za to, že národné rádio malo iba 50-sekundovú reportáž. Samozrejme, preto, že odo mňa chceli nahrávku, ale ja som bol pripravený urobiť vstup naživo. Vedenie firmy závisí od prístupu manažéra. Ale preto hovorím o tom ohni, pretože aj na základe skúseností viem pochopiť kreatívu, novinárov a podobne.

Na Slovensku pôsobíte sedem rokov. Ktoré obdobie bolo za tých sedem rokov najťažšie?
Logicky, ťažký rok bol prvý, keď som sem prišiel. Boli sme v strate, bolo to dvojciferné číslo, musel som urobiť striktné opatrenia, zatvoril som jednu stanicu. Prišiel som do inej, novej krajiny. Musel som spoznať ľudí, zistiť, komu môžem a komu nemôžem veriť. Celé to trvalo rok, pochopiť slovenský trh. Ale musím povedať, že doteraz sa učím o slovenskom trhu veľa – spoznávam, kto s kým chodil do školy a podobne (smiech).

Predsa len, Slovensko je malý trh.
Na druhej strane, tým, že som prišiel z iného trhu a nepoznal minulosť, mohol som nezávislejšie robiť rozhodnutia.

Hovorí sa, že rozhodnutie odísť z DVB-T bolo pre vás jednoduchšie aj preto, že ste nepoznali minulosť.
Možno, ale je pravdou, že to, čo sme týmto rozhodnutím sledovali, boli určite finančné dôsledky pre ekonomiku televízie. Ušetrené financie sme mohli investovať do výroby programu.

Veľmi dobre si ten rok pamätám. V januári ste veľa stratili na sledovanosti. Pri prvom rozhovore ste hovorili, aby sme všetci počkali rok, Markíza sa vráti do pôvodnej pozície, bude opäť lídrom. Áno, a potom prišli Oteckovia (smiech). Jeden môj priateľ mi raz povedal, že potrebujete každého pol roka jeden hit a môžete robiť, čo len chcete (smiech). Samozrejme, že to nie je úplná pravda, ale ak dokážete mať hit, zrazu to funguje ako nejaký turbo efekt, naštartuje aj ďalšie veci. Oteckovia nám vtedy výrazne pomohli nielen s accessom, ale mali vplyv aj na vývoj prime timu. Ľudia o tom veľa hovorili, podobne ako minulý rok o Utajenom šéfovi.

Priznám sa, nečakala som, že Utajený šéf môže na Slovensku takto bodovať. Videla som nejaké diely v podaní americkej produkcie.
Myslím si, že Slováci radi vidia, keď ich šéfovia tak trochu trpia alebo robia niečo, čo by mali ich zamestnanci. Zároveň o reality šou Utajený šéf ľudia začali hovoriť na sociálnych sieťach, písalo sa o tom v médiách, diváci boli zvedaví. Podobne aj Horná Dolná – niektorí ľudia sa čudovali, nemysleli si, že môže dosiahnuť taký úspech.  

Ale mali ste aj Kukučku, ktorá nevyšla.
Nebola to zábava povedať ľuďom, že s Kukučkou končíme. Ale je to tak, niečo sa vydarí a niečo, naopak, nie. Taktiež je to súčasť našej práce. Musíte sa učiť z chýb a potom skúšať ďalej. Ale, samozrejme, ak sa vám nevydarí denný program, je to veľká bolesť. Je to veľká mašinéria, ktorá zamestnáva množstvo ľudí. Určite je lepšie, keď si denne pozeráte dobré, v podstate stabilné čísla.

Čo vnímate ako pozitívum nášho trhu?
Myslím si, že to všeobecne platí na Slovákov,

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.