Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.11.2020, 10:40

Primátor Bratislavy chce významne obmedziť vonkajšiu reklamu

Reguláciu umiestňovania reklamy plánuje Vallo zakotviť priamo do územného plánu.

Primátor Bratislavy chce významne obmedziť vonkajšiu reklamu
Zdroj: Facebook Matúša Valla

Bratislava roky trpí premnoženou reklamou. „Vizuálny smog sa stal v Bratislave neznesiteľným už veľmi dávno,“ hovorí primátor Bratislavy Matúš Vallo. V novom návrhu predstavuje plán štyroch zón s rôznymi podmienkami na umiestňovanie vonkajšej reklamy, ktoré vychádzajú z prirodzeného členenie mesta. Nové pravidlá predstavil vo videu na Facebooku.

Primátor vo videu upozorňuje, že viac ako 60 percent reklamy sa nachádza v meste na pozemkoch, ktoré mesto nevlastní. Návrh regulácie umiestňovania reklamných stavieb chce preto zakotviť priamo do územného plánu prostredníctvom zmien a doplnkov.

„Mesto bude rozdelené na štyri zóny, od tej najprísnejšej v historickom jadre mesta až po hlavné ťahy do alebo von z hlavného mesta,“ vysvetľuje Vallo. Vo všetkých zónach bude zakázané umiestňovať reklamné plochy väčšie ako 13 m2.

Úplne zakázané budú reklamy v prírode, na nábreží či pri vodných tokoch a plochách. V historickom jadre Bratislavy a pamiatkovej zóne Rusovce budú povolené len základné vývesné štíty do 2 m2. Prísnejšie pravidlá sa dotknú aj všetkých zastavaných území či ťahov ako Račianska alebo Karloveská.

Ak mestské zastupiteľstvo navrhované zmeny územného plánu schváli, mali by začať platiť od septembra budúceho roka.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.