Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.11.2020, 19:50

Kvóty na slovenskú hudbu a reklamu v rádiách by sa mohli zmeniť

Mediálny výbor súhlasí so zmenami týkajúcimi sa rozhlasového vysielania.

Kvóty na slovenskú hudbu a reklamu v rádiách by sa mohli zmeniť
Zdroj: Rádio Expres

Výpočet týkajúci sa kvót pre slovenské hudobné diela vo vysielaní rádií by sa mohol zmeniť, podiel by sa mohol po novom rátať z času vysielania medzi 6:00 a 24:00. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii z dielne Ministerstva kultúry SR.

Legislatívne úpravy, ktoré v pléne parlamentu prešli do druhého čítania, odobrili v pondelok aj členovia parlamentného výboru pre kultúru a médiá.

Zmena výpočtu kvót na slovenskú hudbu

V prípade kvót pre slovenské hudobné diela by sa mala zmena týkať výpočtu podielu zákonom stanoveného percenta vo vysielaní (25 percent pre súkromné rádiá, 35 percent pre rádiá RTVS).

Navrhuje sa, aby sa uvedený percentuálny podiel nepočítal z celkového času vyhradeného vysielaniu hudobných diel za kalendárny mesiac, ale z času, v rámci ktorého sa zarátavajú slovenské skladby do stanoveného podielu, teda medzi 6:00  a 24:00.

Zmeny podielu reklamy

Ďalšie zmeny sa majú týkať podielu reklamy v rozhlasovom vysielaní. Do maximálneho času denného vysielania, ktorý môže byť vyplnený reklamou – 20 percent v prípade súkromných rádií a tri percentá vo vysielaní rozhlasových služieb RTVS -, by sa nemalo započítavať dlhšie reklamné oznámenie a ani výzva na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku. Zmeny sa majú týkať aj označenia sponzoringu programu či umiestňovania produktov v programe, po novom by ich už rádiá nemuseli uvádzať na začiatku i na konci, ale len na začiatku alebo len na konci programu.

Viac licencií pre jedného vysielateľa

Zmenený zákon vypúšťa obmedzenie v prípade licencie na vysielanie rozhlasovej programovej služby, jeden vysielateľ bude môcť získať viac licencií. Novela sa týka aj prevodu licencie, zmeny majú umožniť vstup nových investorov do existujúcich štruktúr vysielateľov s podmienkou, aby bolo pri zlúčení alebo predaji zachované technické a personálne zabezpečenie vysielania danej programovej služby.

Účinnosť by mohla novela nadobudnúť od januára 2021.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.