Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.12.2020, 10:35

EÚ prijala akčný plán na podporu obnovy mediálneho a audiovizuálneho sektora

Chce zmobilizovať investície vo výške 400 miliónov eur počas siedmich rokov.

EÚ prijala akčný plán na podporu obnovy mediálneho a audiovizuálneho sektora
Zdroj: wikipedia.org

Európska komisia prijala vo štvrtok akčný plán na podporu obnovy a transformácie mediálneho a audiovizuálneho sektora v EÚ. Sektor, ktorý bol podľa komisie najviac zasiahnutý koronakrízou, má zásadný význam pre demokraciu, kultúrnu rozmanitosť Európy a jej digitálnu autonómiu.

10 konkrétnych opatrení

Akčný plán sa zameriava na tri oblasti činnosti a ponúka 10 konkrétnych opatrení, ktoré majú pomôcť mediálnemu sektoru zotaviť sa z krízy uľahčením a rozšírením prístupu k financiám. Sektor sa má transformovať za pomoci nových investícií, ktoré podporia zelenú a digitálnu transformáciu a zároveň zabezpečia odolnosť sektora a zlepšia postavenie európskych občanov a podnikov.

20 percent pre digitál

V rámci Mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti obsiahnutom v ozdravnom pláne po koronakríze sa pre každý národný plán obnovy a odolnosti vyčlení minimálne 20 percent výdavkov na digitálnu oblasť. Tento balík bude zahŕňať aj opatrenia na podporu výroby a distribúcie digitálneho obsahu.

400 miliónov eur na sedem rokov

Akčný plán EK má uľahčiť prístup k podpore EÚ pomocou špecializovaného nástroja, ktorý mediálnym spoločnostiam umožní nájsť všetky možnosti financovania z rozpočtu Únie, podporiť investície do audiovizuálneho priemyslu prostredníctvom iniciatívy MEDIA INVEST, ktorá chce zmobilizovať investície vo výške 400 miliónov eur počas siedmich rokov. V neposlednom rade má spustiť iniciatívu "NEWS" s cieľom zlúčiť opatrenia a podporu pre sektor spravodajských médií.

Komisia by rada posilnila mediálny a audiovizuálny sektor v EÚ, preto odporúča zlepšiť prístup k audiovizuálnym obsahom a ich dostupnosti v celej EÚ za účelom oslovenia nového publika a rozšírenia obsahov. Ďalej odporúča okrem iného podporiť talenty v európskych médiách a začínajúce mediálne podniky a zvýšiť mediálnu gramotnosť občanov.

Podľa tlačovej správy Európskej komisie sa väčšina z opatrení uvedených v jej akčnom pláne prijme už v prvých mesiacoch roku 2021.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.