Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
31.12.2020, 08:00

Päť programov, ktoré sa televízii Joj v roku 2020 vydarili

Pozreli sme sa, ktoré programy televízie Joj sa v tomto roku zaradili k najúspešnejším projektom roka.

Päť programov, ktoré sa televízii Joj v roku 2020 vydarili
Zdroj: TV JOJ / Nový život

V roku 2020 poznačila pandémia Covidu-19 aj programové vysielanie televízií. Väčšina jarných noviniek po pár odvysielaných epizódach zmizla z obrazoviek a len niektoré z nich sa vrátili na jeseň. Hoci sa rok ešte neskončil, pozreli sme sa, ktoré programy mali u divákov úspech a ktoré, napriek očakávaniam, divákov nezaujali.

V tejto časti sme sa pozreli na úspešné aj neúspešné projekty televízie Joj. Rekapituláciu tohtoročných projektov Markízy a RTVS si môžete pozrieť v týchto článkoch:

TOP PROJEKTY ROKA 2020 TELEVÍZIE JOJ

1. Nový život

Zdroj: TV JOJ

​Televízia Joj odštartovala začiatkom roka nový rodinný seriál Nový život. V prvej sérii priniesla 40 častí, čím sa opäť vrátila k dlhším seriálom, ako boli Vlci (2018, 40 častí) alebo ZOO (2016, 72 častí). Pod scenárom je podpísaný česko-slovenský tím Petr Kolečko (Hrobári, Most!, Masaryk) a Danica Hričová (Ministri, Hotel, ZOO).

Nový život nasadila televízia trikrát do týždňa, od utorka do štvrtka do hlavného vysielacieho času. S nástupom pandémie koronavírusu jeho vysielanie obmedzila na jeden deň v týždni a koncom apríla odvysielala finálnu epizódu prvej série. V pláne mala nakrútiť a odvysielať ešte v prvom polroku ďalších 40 častí, kvôli pandémii však bola výroba pozastavená. Maximom prvej série bolo 504-tisíc divákov, finále sledovalo 440-tisíc divákov.

Oddychový nenáročný seriál sa vrátil na obrazovky na jeseň s ďalšou štyridsiatkou epizód a po vianočnej prestávke bude mať v novom roku premiéru tretia séria. Jej štart je naplánovaný na 19. januára, na utorkové a štvrtkové večery. V tretej sérii sa Paľo a Lucia stávajú rodičmi a znovu začínajú nový život.

2. Uhorčík

Zdroj: TV JOJ

​Uvedenie Uhorčíka avizovala televízia Joj už dlhšie. Napokon dvanásťdielnu paródiu na zbojnícke výčiny Jánošíkovej družiny uviedla na začiatku októbra. Po neúspechu Zlatej masky zmenila víkendovú programovú štruktúru a sobotný prime time vyčlenila novému komediálnemu seriálu. Po slabšom jesennom rozbehu nových sezón seriálov Nový život a Prázdniny sa štart Uhorčíka vydaril. Najsledovanejšou bola prvá epizóda so 461-tisíc divákmi, pri ďalšej epizóde ich počet klesol na 386-tisíc, v novembri mala najsledovanejšia epizóda 313-tisíc divákov. Začiatkom decembra sa seriál uzavrel.

Pre televíziu Joj bol Uhorčík najúspešnejším jesenným formátom, hoci sa mu vysoký počet divákov zo štartu nepodarilo udržať. Podarilo sa mu však rozdeliť divákov na dve skupiny. Na tých, ktorí sa na ňom dobre bavili a na tých, ktorí jeho humor považovali skôr za slaboduchý a plytký.

3. Jenny

Zdroj: TV JOJ

​Pri dramatickom seriáli Jenny siahla televízia po úspešnom kanadskom seriáli, ktorý adaptovala na slovenské pomery. Autorský tím pod režisérskou taktovkou Petra Begányiho (Pumpa, Naši, 1890, Semafor) priniesol v desiatich epizódach príbeh 15-ročnej Jenny, ktorej onkologická diagnóza prevrátila život naruby. Seriál sa nakrúcal v autentickom prostredí onkológie na bratislavských Kramároch a na jeho príprave sa podieľali aj odborníci z Národného ústavu detských chorôb a Národného onkologického ústavu.

Ambíciou tvorcov bolo divákom ukázať, ako vyzerá priebeh onkologického ochorenia u detských pacientov, od prvých príznakov cez diagnostiku až po následnú liečbu. Zároveň chcela vniesť svetlo do témy, ktorá je kvôli svojej citlivosti a náročnosti v spoločnosti prehliadaná. Vysielanie seriálu spojila televízia s SMS zbierkou Nadácie TV JOJ pre detských onkologických pacientov.

Jenny odštartovala netradične v nedeľu 1. marca, ďalšie časti už televízia uvádzala raz týždenne v stredu po Novom živote. Najsledovanejšou bola prvá epizóda, ktorú si v silnej konkurencii SuperStar a Hniezda pozrelo 436-tisíc divákov.

4. V siedmom nebi

Zdroj: TV JOJ

​​Medzi najúspešnejšie tohtoročné projekty televízie Joj patria aj stálice jej obrazoviek. Emotívna Rozborilova šou V siedmom nebi je súčasťou Jojky už šesť rokov a pravidelne sa radí medzi najsledovanejšie relácie začiatku a konca roka. Do desiatky top programov roka sa zaradila aj posledná epizóda odvysielaná pred Vianocami, ktorá mala 701-tisíc divákov. Svoj ťažiskový projekt zaradí Joj do programovej štruktúry aj v ďalšom roku.

5. Inkognito

Zdroj: TV Joj / Inkognito

​Do top päťky sme zaradili aj ďalšiu stálicu každej televíznej sezóny televízie Joj. Inkognito je najdlhšie vysielaná zábavná šou, ktorá prináša televízii stále nadštandardné výsledky sledovanosti. V roku 2020 televízia vyrábala Inkognito aj počas trvania karantény s prázdnym hľadiskom bez účasti obecenstva. Najsledovanejším bolo vydanie s premiérom Igorom Matovičom ako tajným hosťom, ktoré si pozrelo 616-tisíc divákov, len o 5-tisíc divákov menej malo vianočné vydanie z 21. decembra. Doterajší rekord si drží jubilejná 300. epizóda z roku 2019 s prezidentkou Zuzanou Čaputovou, ktorú si nenechalo ujsť takmer 900-tisíc divákov.

Diváckej priazni sa tešia aj podvečerné nedeľné magazíny, najmä Nové bývanie, ktoré je lídrom nedeľných podvečerov už trinásť rokov. Vydanie z 25. októbra s 571-tisíc divákmi sa zapísalo aj do rebríčka top 10 najsledovanejších nespravodajských programov roka televízie Joj.

Zdroj: TV JOJ

​​Rovnako, ako v prípade ostatných televízií, mali aj na Joj vysokú sledovanosť špeciály o koronavíruse. Najsledovanejším boli prvé Noviny špeciál z nedele 15. marca s vtedajším premiérom Petrom Pellegrinim, ktoré si pozrelo 713-tisíc divákov.

​​Televízia Joj u divákov zabodovala aj s premiérami kinohitov. Najsledovanejším filmom tohto roka (mimo štedrovečerných Troch orieškoch pre Popolušku) je česko-slovenská romantická snímka Šťastný nový rok, v ktorej bola Joj koproducentom. Na obrazovky ju priniesla začiatkom decembra, necelý rok po kino premiére. V televíznej premiére si ju pozrelo 671-tisíc divákov. Úspešné boli aj ďalšie česko-slovenské snímky ako Posledná aristokratka, Ženská na vrchole či Príliš osobná známosť.

Zdroj: Instagram / Šťastný nový rok

​Televízia Joj definitívne uzavrela na začiatku novembra Prázdniny. Seriál mal na obrazovkách televízie JOJ premiéru na začiatku roka 2017 a televízia z neho odvysielala štyri série. Hoci posledná séria nedosahovala výkony predchádzajúcich (záverečnú epizódu si pozrelo 331-tisíc divákov), patrí k úspešným projektom Jojky.

Zdroj: TV JOJ

Pre úplnosť spomenieme aj projekty, ktoré televízii nevyšli celkom podľa predstáv. Komediálny seriál zo školského prostredia Bola raz jedna škola mal premiéru v polovici februári a Jojka ho uvádzala v dvoch častiach za sebou. Od začiatku marca ho presunula kvôli nízkym výkonom na menšiu stanicu Plus, kde dovtedy vysielala reprízy seriálu.

Zdroj: TV JOJ

​​​Projektom tohto roka, ktorý si pripísal najväčší neúspech, je však Zlatá maska. Svetovo úspešný formát priniesla televízia Joj spoločne s českou Primou a mal byť jesenným lídrom televízií. Hoci odštartoval sľubne s pol miliónom divákov pri obrazovkách Joj, k ďalšej epizóde sa už vrátila len polovica a diváci ďalej ubúdali. „Federálna“ verzia šou u slovenských a českých divákov prepadla a obidve televízie ju museli stiahnuť z lukratívneho nedeľného hlavného vysielacieho času. Televízia Joj šou dovysielala v sobotné večery v druhom programovom okne po Uhorčíkovi.

Zdroj: TV JOJ

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.