Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieRok 2020 sa zapíše do histórie ako pandemický rok. Celý svet čelil novej situácii a obava či strach z neznámeho sa prejavil vo všetkých oblastiach života. Hlad ľudí po informáciách bol v počiatkoch pandémie enormný a v marci dosahovali slovenské weby rekordnú návštevnosť. V mimoriadnej situácii trávili ľudia čas v domácej izolácii a pracovný život aj voľnočasové aktivity sa v rámci možností presunuli do onlinu.
Prevádzkovatelia webov medziročne rástli
Priemerná mesačná návštevnosť slovenských webov v roku 2020 bola 4,25 milióna reálnych používateľov (RU). Podľa oficiálneho merania IABmonitora to predstavuje medziročných nárast o 2,6 percenta (v porovnaní s novou metrikou od apríla do decembra 2019).
V rebríčku prevádzkovateľov webových portálov si drží pozíciu jednotky Ringier Axel Springer SK, ktorý ako jediný dosiahol so svojimi webmi priemernú mesačnú návštevnosť nad 3 miliónmi používateľov. V roku 2020 sa mu trojmiliónovú hranicu nepodarilo pokoriť len v júni, kedy mu chýbalo 600 unikátov. Medziročne si pripísal nárast o 5,7 percenta a rok 2020 uzavrel s priemernými 3,14 milióna návštevníkmi.
Na druhej pozícii v rebríčku nastala v roku 2020 zmena. Vrátil sa na ňu Zoznam a na tretiu pozíciu opäť posunul Petit Press. Zoznam si pripísal so svojimi webmi Zoznam.sk a Topky.sk medziročný nárast o 11,3 percenta a rok ukončil s priemerným počtom 2,74 milióna unikátnych návštevníkov mesačne. Maximum dosiahol v marci s 2,95 milióna návštevníkov.
Tretí Petit Press so svojím webom Sme.sk zaznamenal medziročný nárast o necelé 2 percentá a priemerne 2,61 milióna návštevníkov mesačne. Rekord si pripísal v marci, kedy aj jediný raz prekročil trojmiliónovú hranicu návštevnosti.
Štvrtá priečka patrí vydavateľskému domu News and Media Holding s priemerným počtom 2,6 milióna návštevníkov mesačne a prvú päťku uzatvára Startitup s výkonom 2,25 milióna.
Nad dvojmiliónovú hranicu sa ešte v roku 2020 dostali vydavatelia Perex, MAFRA Slovakia, Markíza – Slovakia, Radim Smička, FPD Media a Internet.sk.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.