Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
20.01.2021, 13:53

Míľnik pre Netflix: prekonal hranicu 200 miliónov predplatiteľov

Teraz musí hľadať nové formy služieb.

Míľnik pre Netflix: prekonal hranicu 200 miliónov predplatiteľov
Zdroj: Twiter/Reed Hastings

Rekordný rast o viac ako 8,5 milióna predplatiteľov za posledný štvrťrok a celkovo viac ako 36,5 milióna za rok 2020, priviedlo najväčšiu videostreamingovú službu na svete Netflix ešte pred koncom minulého roka za hranicu 200 miliónov predplatiteľov. Vďaka atraktívnej ponuke titulov, ale aj novej vlne covid-19 sa ľuďom okolo Reeda Hastingsa a Teda Sarandosa podarilo prekonať pôvodné realistické plány, ktoré magickú, deväťcifernú hranicu s dvojkou na začiatku plánovalo prekonať až v tomto roku.

Na úvodnom obrázku sa novým rekordom pochválil Reed Hastings na Twittri - ako vyzerá oslova prekonania 200 miliónov predplatiteľov? Obedom z donáškovej služby.

Z pohľadu rastu bol kľúčový región EMEA, teda Európy, Blízkeho východu a Afriky, kde narástol počet platených predplatiteľov o 4,46 milióna a potom APAC, teda Východnej Ázie a Tichomoria s takmer 2 miliónmi.

Avšak z finančného pohľadu pôvodne americkej spoločnosti je rast v týchto regiónoch náročný tak z dôvodu straty pre kurzové rozdiely ako aj pre náročnosť lokalizácie do množstva lokálnych jazykov.
Rast na domácom americko-kanadskom trhu už druhý štvrťrok za sebou bol pod jeden milión zákazníkov. Aktuálne má takmer 74 miliónov a jeho podiel na celom koláči sa bude pomaly blížiť k jednej tretine. V nočnom rozhovore pre investorov Reed Hastings uviedol, že práve v USA sa blížia k maximám trhu, keď počet predplatiteľov Netflixu je podľa jeho slov len 10 percent pod počtom predplatiteľov platených káblových a satelitných televíznych služieb.

Cielenie na diverzitu obsahu a cieľových trhov je vidieť napríklad aj v tom, že súčasťou najvyššieho vedenia je aj bývalá mediálna topmanažérka a filmová producentka pôvodom z Ghany Dorothy Ghettuba so zodpovednosťou za riadenie medzinárodného obsahu alebo to, že Netflix sa stal najväčším globálnym producentom anime, teda japonskej podoby animácie.

Najsledovanejšie programy posledného kvartálu

V uplynulom štvrťroku patrili medzi najsledovanejšie programy štvrtá séria anglickej Koruny, kde zarezonoval nástup línie s princeznou Dianou, a prvá séria Bridgerton od jednej z najúspešnejších amerických televíznych producentiek Shondy Rhimes. Konkrétne čísla však Netflix nezverejnil.  Filmovou jednotkou bolo sci-fi The Midnight Sky v réžii Georgea Clooneyho so 72 miliónmi sledujúcimi domácnosťami z celého sveta za prvé štyri týždne od uvedenia. Ak by sme počítali s tým, že v jednej domácnosti si film alebo seriál pozrie v priemer 2,1 osoby a cena vstupenky do kina sa postupne približuje k sume
10 amerických dolárov, nielen spomínaný titul by sa kvalifikoval do kategórie blockbusterov.
Ďalšími úspešnými titulmi kvartálu boli:

    • vianočná romanca Holidate - 68 miliónov domácností
    • vianočná rodinná komédia The Christmas Chronicles: Part Two - 61 miliónov
    • rodinný superhrdinský príbeh Roberta Rodrigueza We Can Be Heroes - 53 miliónov
    • animovaný film Over the Moon - 43 miliónov domácností
    • nemecký historický seriál Barbarians - 37 miliónov
    • brazílsky vianočný film Just Another Christmas - 26 miliónov
    • kórejský horor Sweet Home - 22 miliónov
    • japonský sci-fi thriller Alice in Borderland - 18 miliónov

Nové biznis modely

Stále silnejšia saturácia služby núti streamingovú jednotku pozerať sa po nových biznis modeloch. Kľúčovými vlastnosťami Netflixu majú zostať jednoduchosť a zároveň bez reklám. Hoci na začiatku roka služba ohlásila uvádzanie minimálne jedného nového filmu týždenne, pričom niektoré z týchto titulov by mali potenciál osloviť aj platiacich divákov v kinách, ich sledovanie na rozdiel od konkurencie zostane súčasťou „základného“ balíčka bez extra poplatkov. Medzi alternatívnymi formami, ktoré sa už teraz skúšajú na niektorých trhoch v Ázii alebo Európe, sú napríklad lacnejší, čisto mobilný program alebo predplatné na víkend. V prípade úspechu je viac než isté, že sa s takouto ponukou stretneme aj u nás.

Netflix je napriek nástupu silnej konkurencie Disney+ a HBO Max optimistický z pohľadu finančnej situácie, keďže ich tržby prekonali očakávania. Vďaka voľnému cashu na účtoch šéf Netflixu Reed Hastings deklaroval, že v najbližšom období nebude potrebovať ísť do nových pôžičiek. Hodnota akcií spoločnosti sa pohybuje v týchto dňoch nad 500 dolárov, čo znamená viac ako 50 percentný rast v porovnaní s minuloročnými 330 dolármi za akciu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.