Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
21.01.2021, 15:45

Od Semaforu cez Hrobárov po Prázdniny. Ktoré komediálne seriály Jojky mali najlepší štart?

Desiatka komediálnych seriálov televízie Joj, ktoré mali pri štarte najväčší úspech u divákov.

Od Semaforu cez Hrobárov po Prázdniny. Ktoré komediálne seriály Jojky mali najlepší štart?
Zdroj: TV JOJ

Zabaviť divákov nie je ľahké. Pozreli sme sa preto, ktoré komediálne seriály z vlastnej produkcie uviedli televízie v posledných desiatich rokoch. Vybrali sme tie, ktoré mali svojom štarte najviac divákov.

V dnešnom prehľade sme vybrali desiatku tých, ktoré vznikli v produkcii televízie Joj. Ako sa darilo pri štarte komediálnym seriálom Markízy, si môžete prečítať v tomto článku:

10. Semafor

Zdroj: TV JOJ

​Komediálny seriál Semafor uvádzala televízia Joj na jar roku 2018, na obrazovke nahradil seriál Vlci. Najvyššiu sledovanosť mala prvá epizóda. Pri obrazovkách bolo 432-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, neskôr ich počet už klesal. Dej sa točil okolo života a romantických vzťahov troch tridsiatnikov, ktorí si navzájom radia a nie vždy to dopadne práve najlepšie. Seriál vznikol podľa izraelského formátu Traffic Lifgt, ktorý získal v roku 2010 prestížnu cenu International Emmy Awards v kategórii najlepší zahraničný komediálny seriál. Slovenská adaptácia vznikla v réžii Petra Begányiho, ktorý pre Joj nakrútil aj seriály Naši či 1890, momentálne pre RTVS pripravuje Pumpu.

9. Uhorčík

Zdroj: TV JOJ

​Komediálny seriál Uhorčík bol minuloročnou jesennou novinkou Jojky, ktorú nasadila po neúspechu Zlatej masky na sobotné večery. Prvú premiérovú epizódu si pozrelo 461-tisíc divákov nad 12 rokov. V paródii na zbojnícke výčiny Jánošíkovej družiny sa predstavili René Štúr, ktorý bol aj autorom scenára, Sväťo Malachovský, Marián Labuda, Tomáš Bezdeda či Karin Haydu. Televízia Joj aktuálne pripravuje druhú sériu seriálu.

8. Bodka

Zdroj: TV Joj / Bodka

​Komediálny seriál s hovoriacim psom je tohtoročnou novinkou Jojky. Uvádza ju v sobotné večery, doposiaľ odvysielala dve epizódy. Na intenzívne promovaný seriál boli diváci zvedavý, premiéru si pozrelo 517-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, druhej epizóde počet divákov klesol na 309-tisíc. Rozprávajúci pes Bodka a jeho ľudský kolega v podaní Roba Jakaba majú najväčší úspech v ženskej časti publika, najmä u diváčok od 35 do 54 rokov.

7. Profesionáli

Zdroj: TV JOJ

​V dnešnej dobe už kultový sitkom od tvorcov seriálu Mafstory mal premiéru na obrazovkách Joj na jeseň roku 2008 a vysielal sa až do roku 2014. Odštartoval s 522-tisíc divákmi pri obrazovkách, spolu odvysielala Jojka 123 častí v ôsmich sériách. Seriál, ktorého viaceré hlášky zľudoveli, sa dodnes sa reprízuje na menšej stanici Joj Plus. V hlavných úlohách sa predstavili Peter Batthányi ako náčelník policajného zboru, v úlohách jeho podriadených Ľuboš Kostelný, Lukáš Latinák, Michal Hudák, Helena Krajčiová či Csongor Kassai. Rolu šmelinára Miňa stvárnil Ján Kroner. Seriál má na konte dve sošky OTA z rokov 2010 a 2011.

6. Hrobári

Zdroj: TV JOJ

​V októbri 2019 uviedla Jojka osemdielnu čiernu komédiu Hrobári z pera českého scenáristu Petra Kolečka. Ako už naznačil názov, odohrával sa v netradičnom prostredí pohrebnej služby, za ktorou stála pomerne rozvetvená rodina. V hlavnej úlohe sa predstavil český herec Jiří Langmajer, sekundovali mu Zuzana Mauréry, Jana Oľhová, Robo Jakab či Csongor Cassai. Hrobárov televízia vysielala počas sobotných večerov, po skončení šou Česko Slovensko má talent. Prvú časť si pozrelo 525-tisíc divákov. 

5. Dvojičky

Zdroj: TV JOJ

​Dvanásťdielny seriál od scenáristu a režiséra Andyho Krausa vysielala Jojka na jeseň 2015. Odohrával sa v prostredí slovenskej dediny a hlavnými postavami boli dvojičky – farmár Adam a operný spevák Šaňo, v podaní Sväťa Malachovského. Ich manželky stvárnili Diana Mórová a Zuzana Porubjaková. Prvú epizódu si pozrelo 528-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

4. ZOO

Zdroj: TV JOJ

​Komediálno-dramatický seriál ZOO uviedla Jojka na obrazovky v januári 2016. Prvú epizódu si nenechalo ujsť 620-tisíc divákov a televízia Joj v ten deň dosiahla svoj najlepší pondelkový výkon v prime time za posledné takmer tri roky. 72 častí seriálu odvysielala do konca júna 2016. Dej sa odohrával v prostredí prírodnej rezervácie Masai Mara v Keni a v bratislavskej ZOO. V hlavných úlohách sa predstavili Ján Koleník ako dobrodruh Peter a Táňa Pauhofová ako zoologička Dominika, režisérom bol Braňo Mišík.

3. Naši

Zdroj: TV JOJ

​Seriál Naši priniesla televízia na Joj na obrazovky na začiatku roka 2016. Základnou dejovou líniou je každodenný život päťčlennej rodiny Rodinovcov, ktorý prináša bežné výchovné situácie a častokrát veľmi vtipne a realisticky vypointované postrehy rodičov a deti. Predlohou je úspešný kanadský seriál Les Parents. 

Režisérom je Peter Begányi, ktorý o seriáli povedal: "Každý z nás už niečo podobné alebo rovnaké zažil. Myslím si, že seriál funguje práve preto, lebo sa ľudia majú s čím identifikovať. Diváci zisťujú, že bežne zažívajú tie isté situácie ako postavy v seriáli." Naši odštartovali so 660-tisíc divákmi pri obrazovkách a v prvej sezóne bol pravidelne lídrom štvrtkových večerov. Televízia doposiaľ uviedla už štyri série a aktuálne pripravuje finálnu piatu sériu. 

2. Kutyil s.r.o.

Zdroj: TV JOJ

​Druhá priečka patrí sitkomu Kutyil s.r.o z autorskej dielne Andyho Krausa. Televízia Joj ho uviedla na jeseň 2008 a do konca roka 2009 z neho odvysielala 48 častí v troch sériách. Prvú epizódu príbehov domáceho majstra Lajosa si pozrelo 687-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

1. Prázdniny

Zdroj: TV JOJ

​Komediálnym seriálom Jojky, ktorý si pri štarte pripísal najviac divákov, sú Prázdniny. Nenáročnú rodinnú komédiu o otcoch, ktorí sa s deťmi vybrali prázdninovať na chalupu na myjavských kopaniciach, uviedla televízia na začiatku roka 2017. Priazeň divákov si získala hneď pri štarte. Prvú epizódu si pozrelo 693-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a nadpriemernú sledovanosť dosiahla aj obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov s ratingom takmer 14 percent a trhovým podielom nad 38 percentami. Na začiatku roka 2018 priniesla Jojka druhú sériu, ktorá patrila, rovnako ako prvá, k najsledovanejšími nespravodajskými programom v čase svojho vysielania.

Druhej sérii pribudla aj jedna špeciálna zimná epizóda Prázdniny: Vianočné dobrodružstvo, ktorú odvysiela Jojka vo vianočnom období v roku 2018. Pozrelo si ju viac ako pol milióna divákov a v obchodnej cieľovej skupine si pripísala vysokú sledovanosť 10,3 percenta s trhovým podielom takmer 30 percent.

Zdroj: TV JOJ

​Tretej sérii vysielanej na jar 2019 už sledovanosť mierne klesla na 8 percent, stále však dosahovala viac ako 20 percentný podiel na trhu. V novembri minulého roka sa seriál štvrtou sériou definitívne uzavrel. Finále si pozrelo 331-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.