Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.01.2021, 16:35

Víkendová sledovanosť: Najviac divákov k obrazovkám pritiahli Oteckovia, Vlhová a politika

Bodka stratila od štartu takmer polovicu divákov.

Víkendová sledovanosť: Najviac divákov k obrazovkám pritiahli Oteckovia, Vlhová a politika
Zdroj: TV Markíza

Najviac divákov (okrem spravodajstva) pritiahli cez víkend k obrazovkám Oteckovia, ale aj politické diskusie a šport.

Piatkovým lídrom Oteckovia

V piatok 22. januára si pripísali prvenstvo spomedzi nespravodajských programov pripísali Oteckovia, ktorí v obidvoch hlavných cieľových skupinách opäť prekonali aj sledovanosť večerných programov. Z nespravodajských programov pritiahli k obrazovkám počas víkendu najviac divákov spomedzi programovej ponuky všetkých televízií. 

Pozrelo si ich 450-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov znamenalo vysokú sledovanosť 9,5 percenta a podiel na trhu 29,3 percenta. Konkurenčné Bez servítky na TV Joj si pripísalo podiel na trhu 14,7 percenta a 5 proti 5 na Jednotke 7,1 percenta v tejto cieľovej skupine.

Z večerných programov uvádzali všetky tri televízie reprízové programy. V cieľovej skupine 12-54 si pripísala prvenstvo televízia Markíza s Harrym Potterom a väzňom z Azkabanu so sledovanosťou 8,2 percenta a podielom na trhu 22,5 percenta. Dvojkou bolo Milujem Slovensko s podielom na trhu 13,9 percenta a trojkou Robin Hood na Joj s podielom na trhu 12 percent v tejto cieľovej skupine. Na Joj malo vyššiu sledovanosť aj podvečerné Bez servítky.

V širšej cieľovej skupine si večerné prvenstvo pripísalo Milujem Slovensko s 393-tisíc divákmi, Harryho Pottera si pozrelo 302-tisíc a Robina Hooda 218-tisíc divákov.

Vysokú sledovanosť mali (okrem spravodajstva, ktorému sa venujeme v závere článku) aj výkony našej reprezentantky Petry Vlhovej na Svetovom pohári. V piatok popoludní si zjazd v Crans Montana pozrelo 305-tisíc divákov, čo bolo viac ako mala pri svojich večerných programoch Markíza alebo Jojka.

Bodka stratila od štartu takmer polovicu divákov

Zo sobotnej večernej programovej ponuky televízií si prvenstvo pripísala repríza filmu Aj dvaja sú rodina na Markíze so sledovanosťou 8,6 percenta a podielom na trhu 21,7 percenta v cieľovej skupine 12-54. Tretia premiérová epizóda Bodky na TV Joj si pripísala v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 11,3 percenta, rovnako ako repríza Záhad tela na Jednotke. Nasledujúca Pumpa mala trhový podiel 11,1 percenta.

Snímku Dvaja sú rodina si pozrelo na Markíze 372-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, Záhady tela na Jednotke 361-tisíc a Bodku na Joj 277-tisíc. Doterajšie maximum si pripísala Bodka pri svojom štarte. Prvú epizódu si pozrelo takmer raz toľko divákov, pri obrazovkách ich bolo až 517-tisíc. Druhej epizóde už počet divákov klesol o viac ako 200-tisíc na 309-tisíc divákov a už spomenutá tretia epizóda stratila ďalších 32-tisíc divákov.

Počet divákov voči predchádzajúcemu týždňu klesol aj Pumpe, hoci si stále drží nadštandardný počet divákov. Pozrelo si ju 307-tisíc divákov, predchádzajúca kontroverzná epizóda s ministerskou spravodlivosti Kolíkovou mala 364-tisíc divákov.

Najviac divákov (okrem spravodajstva) však aj v sobotu pritiahol k obrazovkám šport. Sobotné pokračovanie pretekov Svetového pohára v zjazdovom lyžovaní v Crans Montana sledovalo až 404-tisíc divákov.

Nedeľným lídrom aj politika a šport

V nedeľu si v rebríčku nespravodajských programov pripísala v cieľovej skupine 12-54 najvyššiu sledovanosť premiéra filmu Jack Reacher 2: Nevracaj sa na Markíze s ratingom 8,3 percenta a podielom na trhu necelých 23 percent. Večerná filmová ponuka TV JOJ – snímka 12 hrdinov – si v tejto cieľovej skupine pripísala podiel na trhu 17,8 percenta a Jednotka divákom ponúkla ďalšiu časť zo Slovenského panteónu. Pripísala si podiel na trhu len 5,4 percenta, čo je výrazne podpriemerný výkon pre Jednotku v nedeľnom hlavnom vysielacom čase.

V širšej cieľovej skupine 12+ si najviac divákov (okrem spravodajstva) pozrelo politickú diskusiu Na telo televízie Markíza (440-tisíc). Konkurenčné O 5 minút 12 malo 394-tisíc divákov. Vysoký počet divákov malo počas poludnia tiež zjazdové lyžovanie na Dvojke, ktoré si nenechalo ujsť až 418-tisíc divákov. Z ostatných nespravodajských programov bodovalo tiež Nové bývanie na TV Joj (410-tisíc).

Z večernej programovej ponuky prilákala k televíznym obrazovkám najviac divákov premiéra Jacka Reachera 2 - 396-tisíc, 12 hrdinov na Joj si pozrelo 284-tisíc divákov a Slovenský panteón na Jednotke mal 147-tisíc. Viac divákov mala napríklad aj doobedňajsia svätá omša (252-tisíc), repríza Poirota (226-tisíc), ale tiež Slovensko v obrazoch či Svet v obrazoch vysielané predpoludním alebo podvečerné Tajomstvo mojej kuchyne.

Víkendové spravodajstvo

V hlavných spravodajských reláciách si najvyššiu sledovanosť v cieľovej skupine 12-54 pripísali piatkové Počasie (sledovanosť 12,3 a podiel na trhu 30,9 percenta) a Televízne noviny Markízy (sledovanosť 11,9 a podiel na trhu 30,2 percenta).

V celkovom počte divákov si prvenstvo pripísali nedeľné Noviny TV Joj s 677-tisíc divákmi. V cieľovej skupine 12-54 to znamenalo rating 11,4 percenta a podiel na trhu 25,6 percenta. Piatkové Televízne noviny Markízy mali 364-tisíc a Počasie 623-tisíc divákov. Na porovnanie, piatkové Správy RTVS mali 423-tisíc divákov a nedeľné 469-tisíc.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.