Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
03.02.2021, 09:50

Víťazom tendra na meranie sledovanosti televízií je Kantar

Nový projekt bol dohodnutý na osemročné obdobie so začiatkom od roku 2022.

Víťazom tendra na meranie sledovanosti televízií je Kantar
Zdroj: Pixabay

Spoločnosť PMT ukončila výberové konanie na dodávateľa elektronického merania sledovanosti televízií prostredníctvom peoplemetrov. Víťazom tendra, do ktorého sa zapojili tri spoločnosti, sa stala spoločnosť Kantar Slovakia, ktorá elektronické meranie zabezpečovala aj doteraz.

V utorok 2. februára 2021 podpísali spoločnosti PMT a Kantar Slovakia memorandum o porozumení. „Ide o prvý krok, ktorým sa zabezpečí plynulá príprava nového projektu televízneho merania, ktorý bol dohodnutý na osemročné obdobie so začiatkom od 1. januára 2022. Medzitým bude prebiehať príprava novej zmluvy a metodiky merania segmentu televízneho vysielania. Tieto kroky plánujeme realizovať v nasledujúcich mesiacoch,“ vysvetľuje Vladimír Fatika, výkonný riaditeľ spoločnosti PMT, ktorá realizuje elektronické meranie sledovanosti televízií prostredníctvom peoplemetrov.

„Nový projekt zabezpečí kompletnú výmenu zariadení u panelistov za najmodernejšie People Meter 7, zavedie sa i33 Audiomatching a upraví sa aj samotné spracovanie dát,“ uviedol Fatika novinky, ktoré prinesie nové meranie. Uzavreté výberové konanie zatiaľ prináša len meranie sledovanosti televízneho vysielania, vyhodnocovanie jeho rozšírenia o počúvanosť rádií, prípadne sledovanosti na internete stále pokračuje. „V tomto prípade treba brať internet v užšom slova zmysle, a teda najmä videá, streaming a podcasty,“ doplnil Fatika. 

​Ako sa meria sledovanosť televízií?

Na Slovensku realizuje elektronické meranie sledovanosti televízií spoločnosť PMT prostredníctvom peoplemetrov už od roku 2004. Meranie zahŕňa dáta za live vysielanie, sledovanosť hostí a VOSDAL (Viewing On Same Day As Live). Od 1.1.2020 sa meranie sledovanosti rozšírilo o nový parameter. Pribudol trojdňový time shift, teda oneskorené sledovania programu televízií, ktoré zahŕňa pozastavenie programu v čase jeho vysielania a sledovanie s oneskorením, alebo jeho nahratie a prehratie počas troch nasledujúcich dní, prípadne sledovanie z archívu. Sledovanie televízneho vysielania na webe v súčasnom meraní do time shiftu nespadá, pokiaľ sa nedeje prostredníctvom TV prijímača. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.