Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
04.02.2021, 13:35

Január v TV: Televízie divákov lákali na filmy a dva nové seriály

Prinášame prehľad najsledovanejších januárových programov slovenských televízií.

Január v TV: Televízie divákov lákali na filmy a dva nové seriály
Zdroj: archív Stratégií

Televízie odštartovali v januári prvé novinky tohto roka. Komerčné televízie uviedli nové komediálne seriály Najhorší týždeň môjho života a Bodka, RTVS vrátila na Jednotku dokumentárny cyklus Slovenský panteón. Významný priestor v programovej ponuke dostali filmy, či už v repríze, alebo v televíznej premiére.

Top filmy mesiaca

Najsledovanejším nespravodajským programom mesiaca bola premiéra filmu Zázraky z neba, ktorú odvysielala Markíza vo sviatočný trojkráľový večer. V cieľovej skupine 12 – 54 si pripísal vysoký rating 13,7 percenta, rovnako ako trhový podiel 31 percent. Rodinnú drámu si pozrelo celkovo 655-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V januári na Markíze zarezonovala aj novoročná premiéra českej rozprávky Zakleté pírko, ktorá sa stala v cieľovej skupine 12 – 54 druhým najsledovanejším filmom mesiaca. Pripísala si sledovanosť 11,5 percenta a trhový podiel 24,6 percenta. Najnovšiu rozprávku režiséra Zdeňka Trošku si pozrelo 605-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízia JOJ si pripísala v cieľovej skupine 12 – 54 najvyššiu sledovanosť s filmom Vládkyňa zla 2, kde dosiahla rating 10,6 percenta a podiel na trhu 23 percent. V cieľovej skupine 12+ to znamenalo 424-tisíc divákov. V počte divákov však Vládkyňu zla predbehol film Wind River so 491-tisíc divákmi.

Úspešný štart seriálových noviniek

Obidva nové seriály komerčných televízií odštartovali úspešne. Premiéru Najhoršieho týždňa môjho života si na Markíze pozrelo 562-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo v 12 – 54 znamenalo vysoký rating 12 percent aj podiel na trhu nad 27 percentami. Hoci už ďalšie tri januárové epizódy nedosiahli výkon prvej, udržali si pozíciu jednotky na trhu. V priemere si novinka Markízy pripísala v januári 10-percentný rating a trhový podiel 23,8 percenta, v priemere to znamenalo 474-tisíc divákov v 12+.

Televízia JOJ uviedla v sobotu 9. januára komediálny seriál Bodka. Prvá epizóda si pripísala nadštandardnú sledovanosť 9,4 percenta a podiel na trhu 21,5 percenta v cieľovej skupine 12 – 54, pri obrazovkách bolo 517-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Po sľubnom štarte však začala Bodka rapídne strácať divákov a poslednú januárovú epizódu už sledovalo len 211-tisíc divákov. Televízia na nízky výkon seriálu zareagovala a od februára ho presunula na sobotné podvečery a do prime time nasadila filmy.

Oteckovia s novou konkurenciou

Denný seriál Oteckovia sa vrátil po vianočnej prestávke s úspechom na obrazovky Markízy. Január ukončil ako jednoznačný líder podvečerného vysielania s priemerným ratingom 9,2 percenta a trhovým podielom 28,1 percenta v cieľovej skupine 12 – 54. Každý pracovný podvečer si ich pozrelo v priemere 451-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Televízia JOJ nasadila ako konkurenciu Oteckov programovú novinku – súťažnú šou Bez servítky. V priemere si ju zaplo takmer 300-tisíc divákov a televízia si v access prime pripísala medziročný nárast.

TOP 10 nespravodajských relácií v januári 2021 (ind 12-54)
Por.  Relácia Stanica Dátum Čas Rtg% Share%
1. Zázraky z neba Markíza 06.01. 20:39 13,7 31,0
2. Najhorší týždeň môjho života Markíza 07.01. 20:38 12,0 27,1
3. Zakleté pírko Markíza 01.01. 20:37 11,5 24,6
4. Vládkyňa zla 2 TV JOJ 01.01. 20:28 10,6 23,0
5. Wind River TV JOJ 17.01. 20:36 10,2 24,6
6. Kameňák 5 Markíza 04.01. 20:40 10,0 24,0
7. Ženy v běhu Markíza 09.01. 20:39 10,0 23,9
8. Zjazdové lyžovanie - Svetový pohár Dvojka 03.01. 16:01 9,9 26,0
9. Dovolenka za trest Markíza 02.01. 20:36 9,8 23,0
10. Pani Dokonalá Markíza 25.01. 20:37 9,7 26,5
Poznámka: Pri periodických reláciách je uvedené len najsledovanejšie vydanie mesiaca.
Zdroj: PMT/KANTAR MEDIA, dáta sú uvedené za LIVE+VOSDAL+HOSTIA.

RTVS bodovala s Vlhovou a so zábavou

Celkovo najsledovanejším programom RTVS bol Novoročný príhovor prezidentky SR, ktorý si v premiére o 13.00 h pozrelo 666-tisíc divákov a vo večernej repríze ďalších 205-tisíc. Jednotke sa darí so zábavnými reláciami, či už je to piatkové Milujem Slovensko, alebo sobotné Záhady tela, ktoré aj v repríze dokážu pritiahnuť k obrazovkám viac divákov ako programy komerčných televízií. Obidve spomenuté relácie si v januári pozrelo v priemere 379-tisíc divákov. Naďalej sa darí aj Pumpe, ktorá si v januári vyslúžila aj výraznú kritiku za epizódu s ministerkou Kolíkovou. Priemerne mali tri januárové epizódy 329-tisíc divákov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 43% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.