Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
08.02.2021, 15:00

Skupina Markíza si aj v januári držala pozíciu lídra, medziročne si polepšila TA3

Komerčné televízne skupiny Markíza a Joj zaznamenali medziročný pokles.

Skupina Markíza si aj v januári držala pozíciu lídra, medziročne si polepšila TA3
Zdroj: skupina Markíza

Pozíciu lídra si aj v januári držala skupina Markíza so svojim stanicami Markíza, Doma a Dajto. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 25,6 percenta a od konkurenčnej skupiny Joj (Joj, Joj Plus, Wau a Jojko) tak zaznamenala odstup o 5  percentných bodov. Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,5 percenta a konkurenčnú skupinu Joj tak predstihla o 4,5 percentného bodu. 

​V širšej cieľovej skupine 12+ boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe, v celodenných podieloch bol odstup skupiny Markíza od skupiny JOJ o 2,7 bodu a v prime time 19.00 – 22.00 h o 2,4 bodu. Medziročne však zaznamenali obidve komerčné televízne skupiny pokles, svoj výkon v prime time však zvýšila samotná stanica Markíza.

RTVS udržala svoje výkony zhruba na úrovni minulého roka. V celodenných podieloch si pripísala o 0,1 bodu menej. Poklesla najmä Jednotka (o 0,8 bodu), kompenzoval to však medziročný nárast Dvojky. V prime time 19.00 – 22.00 h si RTVS medziročne polepšila o 0,4 bodu, na vyššom výkone mala zásluhu Dvojka a Trojka, ktoré zhodne stúpli o 0,2 bodu.

Celodenný podiel televíznych skupín (share%) v januári 2021:

TV skupina CS 12-54 medziročná zmena CS 12+ medziročná zmena
Skupina Markíza 25,6 -1,1 22,0 -1,0
Skupina Joj 20,6 -1,3 19,3 -2,2
RTVS 11,2 -0,6 15,4 -0,1

Podiel televíznych skupín v prime time (share%) v januári 2021:

TV skupina CS 12-54 medziročná zmena CS 12+ medziročná zmena
Skupina Markíza 29,5 -0,1 26,6 -0,2
Skupina Joj 25,0 -1,1 24,2 -2,2
RTVS 12,7 -0,3 17,1 +0,4

​Sledovanosť TA3 a návštevnosť webu TA3.com v januári rástla. Ukazovatele sledovanosti sa posilnili nielen medziročne oproti januáru 2020, ale aj oproti priemeru za celý rok 2020, kedy TA3 zaznamenala rekordnú sledovanosť. Televíziu TA3 si denne zaplo v priemere viac ako 1 milión divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejším programom bola tlačová beseda premiéra Matoviča z nedele 17. januára, na ktorej oznámil ďalšie celoplošné testovanie Slovenska. Pozrelo si ju 242 tis. divákov. Najvyšší zásah dosiahla v januári relácia V politike s Norom Dolinským odvysielaná v nedeľu 31. januára, vysoký divácky záujem bol aj o Štúdio TA3 k inaugurácii nového amerického prezidenta Joea Bidena. Výrazný rast zaznamenal aj web televízie, kde počet reálnych užívateľov dosiahol v januári takmer 1,4 milióna (medziročný nárast o 108 percent).

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.