Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieMesto Bratislava prichádza s novým modelom, ktorý má výrazne zrýchliť odstraňovanie vizuálneho smogu v Bratislave. Primátor Bratislavy Matúš Vallo oznámil na začiatku februára, že vďaka pripravovanej dohode so skupinou BigMedia sa už tento rok majú v Bratislave začať odstraňovať stovky bilbordov, megabordov, informačno-reklamných tabúľ a citylightov.
Mesto sa tak chce vyhnúť zdĺhavému rozhodovaniu súdov a stavebných úradov, pre ktoré odstránenie reklamných stavieb a najmä tých nelegálne postavených bežne trvá roky.
Dohoda s najväčšou OOH spoločnosťou
Primátor Vallo uviedol, že podľa dohody BigMedia odstráni 75 percent svojich reklamných plôch na mestských pozemkoch, zaplatí 1 milión eur nedoplatkov na nájomnom a urovná súdne spory s mestom. „Naša spoločnosť víta prístup pána primátora Matúša Valla a celého vedenia hlavného mesta, ktoré sa rozhodlo sadnúť si s relevantnými outdoorovými spoločnosťami za rokovací stôl a riešiť situáciu, ktorá vznikla za uplynulé desaťročia v Bratislave s ohľadom na umiestnenie a počet reklamných plôch,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti BigMedia János Gaál.
Podľa pripravovanej dohody BigMedia odstráni 577 svojich reklamných plôch na pozemkoch mesta. Na zvyšných 192 plôch, z ktorých je 100 citylightov predstavujúcich dlhodobo vhodný reklamný formát, mesto poskytne dočasnú štvorročnú nájomnú zmluvu za trhovú cenu. Po ukončení zmluvy ich mesto bude môcť odstrániť bez zdĺhavého rozhodovania súdov a stavebných úradov.
BigMedia navyše poskytne depozit v podobe trojmesačného nájomného na prípadné pokrytie nákladov na odstránenie týchto reklám. „Spoločnosť BigMedia má záujem aj naďalej prevádzkovať svoje prémiové reklamné nosiče na mestských pozemkoch, a preto pristúpila na tento kompromis s hlavným mestom. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu a jasne stanovené zmluvné podmienky,“ vyjadril sa k dohode János Gaál.
Dlhodobé súdne spory
Podľa údajov magistrátu aktuálne mesto Bratislava eviduje 2 832 reklamných plôch plne alebo čiastočne stojacich na mestských pozemkoch. „V dôsledku historicky dlhodobo zanedbaných zmluvných vzťahov s prevádzkovateľmi reklamných objektov je ich odstraňovanie aj v prípade ukončenia zmluvy mimoriadne zdĺhavé. Stavebné úrady v niektorých prípadoch rozhodujú viac ako rok. Ak sa však prípad dostane na súd, toto konanie môže trvať aj štyri a viac rokov,“ uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Mesto aktuálne vedie osem aktívnych sporov s tromi spoločnosťami, pri ktorých zatiaľ nebolo stanovené ani jedno pojednávanie súdu. „Máme záujem tento zdĺhavý proces odstraňovania bilbordov urýchliť. Oceňujeme prístup reklamných spoločností, ktoré dnes dávajú prednosť vysporiadaným zmluvným vzťahom s mestom pred zaťažujúcimi súdnymi spormi s nezanedbateľným reputačným rizikom,“ dodáva Vallo.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 37% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.