Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.02.2021, 09:25

Bratislava vyostruje boj proti vonkajšej reklame

Z ulíc hlavného mesta zmizne takmer 600 veľkých reklamných plôch. Mesto sa chce dohodnúť s významnými spoločnosťami na trhu OOH.

Bratislava vyostruje boj proti vonkajšej reklame
Zdroj: Dreamstime / Kamenné námestie v Bratislave

Mesto Bratislava prichádza s novým modelom, ktorý má výrazne zrýchliť odstraňovanie vizuálneho smogu v Bratislave. Primátor Bratislavy Matúš Vallo oznámil na začiatku februára, že vďaka pripravovanej dohode so skupinou BigMedia sa už tento rok majú v Bratislave začať odstraňovať stovky bilbordov, megabordov, informačno-reklamných tabúľ a citylightov.

Mesto sa tak chce vyhnúť zdĺhavému rozhodovaniu súdov a stavebných úradov, pre ktoré odstránenie reklamných stavieb a najmä tých nelegálne postavených bežne trvá roky.

Dohoda s najväčšou OOH spoločnosťou

Primátor Vallo uviedol, že podľa dohody BigMedia odstráni 75 percent svojich reklamných plôch na mestských pozemkoch, zaplatí 1 milión eur nedoplatkov na nájomnom a urovná súdne spory s mestom. „Naša spoločnosť víta prístup pána primátora Matúša Valla a celého vedenia hlavného mesta, ktoré sa rozhodlo sadnúť si s relevantnými outdoorovými spoločnosťami za rokovací stôl a riešiť situáciu, ktorá vznikla za uplynulé desaťročia v Bratislave s ohľadom na umiestnenie a počet reklamných plôch,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti BigMedia János Gaál.

Podľa pripravovanej dohody BigMedia odstráni 577 svojich reklamných plôch na pozemkoch mesta. Na zvyšných 192 plôch, z ktorých je 100 citylightov predstavujúcich dlhodobo vhodný reklamný formát, mesto poskytne dočasnú štvorročnú nájomnú zmluvu za trhovú cenu. Po ukončení zmluvy ich mesto bude môcť odstrániť bez zdĺhavého rozhodovania súdov a stavebných úradov.

BigMedia navyše poskytne depozit v podobe trojmesačného nájomného na prípadné pokrytie nákladov na odstránenie týchto reklám. „Spoločnosť BigMedia má záujem aj naďalej prevádzkovať svoje prémiové reklamné nosiče na mestských pozemkoch, a preto pristúpila na tento kompromis s hlavným mestom. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu a jasne stanovené zmluvné podmienky,“ vyjadril sa k dohode János Gaál.

Dlhodobé súdne spory

Podľa údajov magistrátu aktuálne mesto Bratislava eviduje 2 832 reklamných plôch plne alebo čiastočne stojacich na mestských pozemkoch. „V dôsledku historicky dlhodobo zanedbaných zmluvných vzťahov s prevádzkovateľmi reklamných objektov je ich odstraňovanie aj v prípade ukončenia zmluvy mimoriadne zdĺhavé. Stavebné úrady v niektorých prípadoch rozhodujú viac ako rok. Ak sa však prípad dostane na súd, toto konanie môže trvať aj štyri a viac rokov,“ uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Mesto aktuálne vedie osem aktívnych sporov s tromi spoločnosťami, pri ktorých zatiaľ nebolo stanovené ani jedno pojednávanie súdu. „Máme záujem tento zdĺhavý proces odstraňovania bilbordov urýchliť. Oceňujeme prístup reklamných spoločností, ktoré dnes dávajú prednosť vysporiadaným zmluvným vzťahom s mestom pred zaťažujúcimi súdnymi spormi s nezanedbateľným reputačným rizikom,“ dodáva Vallo.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 37% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.