Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
05.03.2021, 08:00

Pozíciu lídra si vo februári držala Markíza. Polepšila si TA3, komerčné televízne skupiny medziročne klesli

Nárast si pripísala Dvojka, najmä kvôli športovým prenosom v zjazdovom lyžovaní.

Pozíciu lídra si vo februári držala Markíza. Polepšila si TA3, komerčné televízne skupiny medziročne klesli
Zdroj: skupina Markíza

Pozíciu televízneho lídra si aj vo februári držala skupina Markíza, druhá priečka patrí skupine Joj. Obidve komerčné televízne skupiny však zaznamenali medziročný pokles. Svoj výkon zvýšila spravodajská televízia TA3 a tiež Dvojka RTVS, ktorej priniesli divákov najmä športové prenosy v zjazdovom lyžovaní.

Skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný trhový podiel 26,1 percenta a od konkurenčnej skupiny Joj (stanice Joj, Joj Plus, Wau a Jojko) tak zaznamenala odstup o 6,3 percentného bodu. Obidve komerčné televízne skupiny zaznamenali medziročný pokles. Skupina Markíza si pripísala celodenný podiel nižší o 1 percentný bod a skupina Joj o 0,9 bodu. 

V širšej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe, v celodenných podieloch bol odstup skupiny Markíza od skupiny JOJ o 3,1 bodu. Medziročne však zaznamenali aj v tejto cieľovej skupine pokles. Skupina Markíza svoj celodenný výkon znížila o 1,7 bodu a skupina Joj o 1,5 bodu. 

RTVS v tejto cieľovej skupine zaznamenala celodenný pokles priemerného podielu o 0,9 percenta. Najviac, o 1,3 bodu, poklesla Jednotka. Dvojka a Trojka, naopak, medziročne svoj výkon zvýšili, pričom Dvojka stúpla o 0,3 bodu, na čom sa podpísal najmä záujem divákov o športové prenosy v zjazdovom lyžovaní.

Celodenný podiel televíznych skupín vo februári 2021 (share%):

TV skupina CS 12-54 medziročná zmena CS 12+ medziročná zmena
Skupina Markíza 26,1 -1,0 22,3 -1,7
Skupina Joj 19,8 -0,9 19,2 -1,5
RTVS 10,2 -1,7 14,8 -0,9

V hlavnom vysielacom čase (prime-time 19:00-22:00) dosiahla skupina Markíza v cieľovej skupine 12-54 priemerný podiel na trhu 28,7 percenta a konkurenčnú skupinu Joj tak predstihla o 4,7 percentného bodu. Obidve komerčné televízne skupiny zaznamenali aj v hlavnom vysielacom čase medziročný pokles. Skupina Markíza si pripísala nižší podiel o 0,8 a skupina Joj o 1,5 percentného bodu.

V širšej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov boli v prime-time komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe, na rozdiel 1,7 bodu. Obidve medziročne poklesli, skupina Markíza o 1,5 bodu a skupina Joj o 1,9 bodu. Nárast o 0,2 bodu zaznamenala len RTVS, kde svoj výkon mierne zvýšil každý z troch televíznych okruhov.

Podiel televíznych skupín v prime time vo februári 2021 (share%):

TV skupina CS 12-54 medziročná zmena CS 12+ medziročná zmena
Skupina Markíza 28,7 -0,8 25,6 -1,5
Skupina Joj  24,0 -1,5 23,9 -1,9
RTVS 12,8 -0,4 17,1 0,2

Svoju sledovanosť vo februári posilnila TA3. Zaznamenala vyšší medziročný výkon, hoci sa vo minulý rok vo februári konali parlamentné voľby a sledovanosť spravodajských relácií bola prirodzene výrazne vyššia. Priemerný denný podiel TA3 za minulý mesiac bol 3,5 percenta, spomedzi monitorovaných TV staníc až 5,6 percenta. Z relácií zaujali divákov najmä diskusie na témy pandémie a politickej situácie. Najsledovanejším programom podľa ratingu bol priamy prenos z tlačovej besedy vlády o spustení Covid automatu v piatok 5.februára.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.