Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
08.03.2021, 13:48

Premiér, politickí lídri aj známe osobnosti adresujú ženám nevhodné výroky. O najsexistickejšom je možné hlasovať

Sexistický blud vznikol ako aktivita iniciatívy Sexistický kix, ktorá organizuje anticenu za najsexistickejšie reklamy.

Premiér, politickí lídri aj známe osobnosti adresujú ženám nevhodné výroky. O najsexistickejšom je možné hlasovať
Zdroj: Facebook/ Sexistický blud

Dnes sa spúšťa pilotné hlasovanie o anticene za najsexistickejší výrok. Medzi výrokmi nominovanými verejnosťou sú citácie premiéra Igora Matoviča, viacerých politických lídrov a ďalších osobností verejného života.

Hlasovať je možné v albume Sexistický blud na facebookovej stránke iniciatívy Sexistický kix do piatku 2. apríla a výsledky budú známe 5. apríla (Veľkonočný pondelok).

„Ako iniciatíva Sexistický kix sa prioritne zameriavame na oblasť reklamného sveta. Dlhodobo však vnímame, že okrem sexistických reklám sa vo verejnom priestore často objavujú aj rôzne dehonestujúce, ponižujúce a sexistické výroky z úst politikov, političiek či ďalších osobností verejného života. Rozhodli sme sa preto zareagovať vytvorením anticeny Sexistický blud,“ uviedla Jitka Dvořáková z iniciatívy Sexistický kix.

Hlasovanie za anticenu Sexistický blud sa nespúšťa na Medzinárodný deň žien náhodou. Práve tento deň mnohí politici zneužívajú na sebaprezentáciu a získanie si voličiek. Opomínajú tak jeho skutočný význam, ktorým je boj za práva žien. „Namiesto prázdnych vinšov by bolo vhodnejšie prehodnotiť spôsob vyjadrovania na adresu žien a prestať používať sexistický jazyk,” dodáva Dvořáková.

Sexistické výroky si rozhodne zaslúžia kritickú pozornosť. Sú problematické, pretože prispievajú k posilňovaniu rodových stereotypov a normalizácii sexizmu, a teda k rodovej nerovnosti.

Medzi nomináciami sú okrem iných viaceré vyjadrenia premiéra Igora Matoviča, napríklad aj jeho status k MDŽ z minulého roka. Objavili sa i výroky herca Maroša Kramára súvisiace s jeho nevhodným správaním k maskérke vo vysielaní či vyhlásenia poslankyne Anny Záborskej k problematike umelého oplodnenia.


Sexistický blud vznikol ako aktivita iniciatívy Sexistický kix, ktorá organizuje anticenu za najsexistickejšie reklamy. Sexistický blud je reakciou na vysoký počet sexistických výrokov zaznievajúcich vo verejnom priestore. Anticena prináša verejnosti možnosť vyjadriť nesúhlas s ich používaním zo strany osobností verejného života.

O iniciatíve Sexistický kix:

Iniciatíva Sexistický kix vznikla v roku 2016 pod hlavičkou mimovládnej organizácie Aliancia žien – Cesta späť. Spolupracuje s mimovládnymi organizáciami ASPEKT a Nesehnutí, ktoré organizovalo anticenu Sexistické prasátečko v Českej republike. Anticenu Sexistický kix podporuje aj reklamná agentúra Róbert Slovák a jeho priatelia a Rada pre reklamu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.