Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.03.2021, 10:40

Petr Kellner tragicky zahynul pri nehode vrtuľníka na Aljaške. Bol novým majiteľom Markízy

Predaj lídra slovenského televízneho trhu sa uzavrel koncom minulého roka.

Petr Kellner tragicky zahynul pri nehode vrtuľníka na Aljaške. Bol novým majiteľom Markízy
Zdroj: SNÍMKA: PPF

Český miliardár a podnikateľ Petr Kellner v sobotu zomrel pri nehode vrtuľníka v aljašských horách. Dôvody nehody, pri ktorej zahynulo päť ľudí, sú predmetom vyšetrovania. Informáciu zahraničných médií o tragickom úmrtí 56-ročného podnikateľa potvrdila hovorkyňa investičnej skupiny PPF Jitka Tkadlecová.

Petra Kellnera už 15 rokov radí časopis Forbes medzi najbohatších ľudí na svete s odhadovaným majetkom okolo 15 miliárd dolárov. Jeho skupina PPF Group investuje do viacerých oblastí – od bankovníctva cez telekomunikácie a nehnuteľnosti až po pôdohospodárstvo. Pôsobí v Európe, Ázii a USA a koncom minulého roka zamestnávala 158-tisíc ľudí. Je tiež väčšinovým vlastníkom firmy Home Credit – jednej z najväčších firiem poskytujúcich úvery. Spoluvlastnil tiež Mall Group, jednotku v e-commerce v strednej a východnej Európe s odhadovanou hodnotou do 2 miliárd eur.

Mediálne aktivity PPF

Do portfólia PPF spadá aj operátor O2. Od minulého roka je PPF vlastníkom televízie Markíza a jej menších staníc Doma a Dajto. Transakcia za 2,1 miliardy dolárov sa stala mediálnym obchodom minulého roka. Skupina PPF prevzala od mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) 30 televíznych staníc prevádzkovaných v strednej a východnej Európe, medzi nimi aj skupinu Markíza a v Česku stanice skupiny Nova. O predaji Markízy sa pritom hovorilo už koncom roka 2017, kedy mala mať o ňu záujem slovenská investičná skupina Penta Investments, spolu s čínskou spoločnosťou CEFC. Tento predaj sa nakoniec neuskutočnil.

Po uzavretí transakcie sa Kellner vyjadril, že nákupom spoločnosti CME, respektíve jej mediálnych aktivít v piatich európskych krajinách, sleduje predovšetkým cieľ doplniť telekomunikačný biznis v strednej a východnej Európe. "Chceme využiť synergiu medzi tvorbou mediálneho obsahu a jeho distribúciou. Motívom je teda predovšetkým rozvíjanie telekomunikačného a mediálneho biznisu. CME je dobre fungujúcou spoločnosťou a po jej prevzatí neplánujeme žiadne významné zásahy do jej fungovania," uviedol Kellner. 

Skupina Markíza je lídrom slovenského televízneho trhu. Na jej čele je od roku 2013 Matthias Settele. Televíziu prevzal v krízovom režime, nevyhnutným bolo podľa neho nastaviť správne štruktúru, čo v televízii chýbalo. Pod jeho vedením skončila stanica Foor a významným krokom bol odchod Markízy začiatkom roka 2017 z terestriálneho vysielania a prechod na model platenej televízie. Markíza po tomto rozhodnutí prišla v prvých mesiacoch roka o post jednoznačného trhového lídra, po troch mesiacoch sa však na pozíciu trhovej jednotky vrátila.

Vlastníkom skupiny Markízy bola americká spoločnosť CME, ktorú založil americký miliardár Ronald Lauder. Väčšinovým vlastníkom CME je v súčasnosti konglomerát WarnerMedia, ktorý vlastní americká telekomunikačná spoločnosť AT&T. CME vlastnila televíziu počas všetkých jej 23 rokov pôsobenia na slovenskom trhu. Rozdiel bol len vo výške jej vlastníckeho podielu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.