Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
31.03.2021, 07:00

Wanda Adamík Hrycová: Slovania sú seriál, aký bežne v televíziách nevidíme

V rozhovore s producentkou Wandou Adamík Hrycovou sa dozviete aj to:

  • prečo boli Slovania to najnáročnejšie, čo doteraz robila,
  • ako sa jej spolupracovalo s televíziou Joj,
  • prečo si na realizáciu vybrala tím z Čiary – režiséra Petra Bebjaka a kameramana Martina Žiarana,
  • aké je to nakrúcať so štyrmi režisérmi a štyrmi kameramanmi,
  • ako vznikala hudba v seriáli a prečo je veľmi dôležitá,
  • a tiež, aké má ďalšie ambície so seriálom.
Wanda Adamík Hrycová: Slovania sú seriál, aký bežne v televíziách nevidíme
Zdroj: TV Joj / Wanda Adamík Hrycová

Televízia Joj uviedla na začiatku marca výpravný dvanásťdielny seriál Slovania, ktorý vznikol ako druhý spoločný projekt producentky Wandy Adamík Hrycovej, režiséra Petra Bebjaka a kameramana Martina Žiarana po mimoriadne úspešnom filme Čiara. Ako sa tvoril takýto náročný projekt, hovorí producentka Wanda Adamík Hrycová, ktorá pre televíziu Joj seriál nakrútila.

Ako vznikol nápad? Prečo vás oslovila téma Slovanov?
Na jednom stretnutí s Rolom Kubinom (programový riaditeľ televízie Joj, pozn. red.) sme sa bavili, čo má televízia vo vývoji a okrem iných vecí som zistila, že majú v šuplíku takýto historický seriál. Vtedy to bol 16-dielny seriál, ktorý napísali manželia Kolejákovci. Vzhľadom na finančnú náročnosť projektu televízia o jeho natočení ani neuvažovala. Náš trh je naozaj taký malý, že takýto projekt si nemôže dovoliť ani verejnoprávna televízia, nieto ešte súkromná. Mňa však zaujal, a keď som si prečítala scenár, povedala som si, že sa mi to páči. Je to niečo úplne iné, ako čo tu doteraz bolo. Slovania sú rozprávka pre dospelých, ale majú aj nejaký edukatívny rozmer, čo, myslím si, je dôležité. A najmä je to aj príjemné osvieženie v programovej ponuke televízií (úsmev).

Do projektu ste si vybrali tím z Čiary – režiséra Petra Bebjaka a kameramana Martina Žiarana. Prečo práve táto voľba?
Lebo rada robím s najlepšími a s ľuďmi, na ktorých sa môžem spoľahnúť. Pustiť sa do takého náročného projektu môžete len vtedy, keď máte okolo seba prvotriedny tím, z ktorého každý jedinec vie, čo sa od neho očakáva, a tieto očakávania naplní na 150 percent. A Bebo s Maťom sú skvelí umelci, pedantní profesionáli a okrem toho aj mimoriadne príjemní ľudia, s ktorými rada trávim svoj čas. Tak preto.

Bol to váš najnáročnejší projekt?
Jednoznačne áno. Aj najdrahší a aj najdlhší. V tom projekte sa naozaj zišlo úplne všetko. Točili sme v cudzej krajine, ktorá je mimo Schengenu aj mimo EÚ, ktorá má iný jazyk, inú kultúru, iné písmo, okrem toho je to historický seriál, čo znamená veľkú kostýmovú výpravu, dobové rekvizity, zbrane, kone, šermy, kaskadérov, veľký komparz, deti, zvieratá... Všetky komplikácie, ktoré vám napadnú, sme na pľaci mali. Takže jednoznačne áno, bolo to to najnáročnejšie, čo som doteraz robila.

Ak porovnám investície, podobný rozpočet mali napríklad miniséria Mária Terézia alebo seriál Inšpektor Max. V kontexte toho, že ste nakrúcali v exteriéri a nemohli využiť žiadne filmové štúdiá, nepovedala by som, že ide o premrštený rozpočet.
To je presne dôvod, prečo sme Slovanov robili na Ukrajine. Keby sme ho nakrúcali na Slovensku, tak by celý seriál stál násobne viac. Preto jediný spôsob, ako sa tento projekt dal zrealizovať, bolo ísť ho natočiť na Ukrajinu, kde sú náklady neporovnateľné s nákladmi u nás.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.