Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
31.03.2021, 15:45

Google uzavrel už vyše 600 licenčných zmlúv s dodávateľmi spravodajstva

Reaguje tak na kritiku ohľadom absencie úhrad vydavateľom za poskytovanie ich obsahu internetovým používateľom.

Google uzavrel už vyše 600 licenčných zmlúv s dodávateľmi spravodajstva
Zdroj: Google

Spoločnosť Google uzavrela už viac ako 600 licenčných zmlúv o obsahu s prevádzkovateľmi médií. Ďalej jedná o poskytnutí jednej miliardy dolárov (asi 852 miliónov eur) ďalším vydavateľom. Firma to uviedla vo svojom dnešnom oznámení. Podobne ako Facebook a ďalšie internetové spoločnosti reaguje na kritiku ohľadom absencie úhrad vydavateľom za poskytovanie ich obsahu internetovým používateľom.

Google vytvoril platformu News Showcase, prostredníctvom ktorej chce až do roku 2023 podporovať žurnalistiku. Šéf platformy Brad Bender agentúre Reuters povedal, že firma nechce príjemcom určovať, ako majú s peniazmi nakladať. Dodal tiež, že Google je pripravený pôvodne sľúbenú miliardovú sumu zvýšiť.

S licencovaním obsahu už súhlasili vydavatelia z viac než desiatky krajín vrátane Nemecka, Británie, Austrálie a Argentíny. Americká firma už sa na platení za obsah dohodla aj s niektorými českými vydavateľmi.

Google podľa Reuters zaplatila francúzskemu denníku Le Monde za obsah 1,3 milióna dolárov. Regionálnemu francúzskemu denníka La Voix de la Haute-Marne potom prispel čiastkou 13.741 dolárov. Google sa k týmto informáciám odmietol vyjadriť.

Európska únia predvlani prikročila k úprave svojich pravidiel ochrany autorských práv. Tieto zmeny umožňujú vydavateľom správ požadovať kompenzáciu za časti obsahu, ktoré sa objavia na internetových platformách.

České ministerstvo kultúry koncom minulého roka uviedlo, že peniaze od internetových spoločností, ktoré budú musieť platiť za využívanie mediálneho obsahu, by v Česku mohol rozdeľovať kolektívny správca. Zvažuje to ako jednu z možností. Ministerstvo oznámilo, že zatiaľ nie je zrejmé, o aký veľký objem peňazí, ktoré by internetové firmy mali médiám platiť, môže v Česku ísť.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.