Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieTelevízne politické diskusie patria k najsledovanejším reláciám. Nebolo tomu inak ani v marci, kedy riešenie nepriaznivej pandemickej situácie prehlušila koaličná kríza, ktorá dospela až do rekonštrukcie vládneho kabinetu na čele s novým premiérom Eduardom Hegerom.
Najviac divákov pritiahnu k televíznym obrazovkám nedeľné poludňajšie diskusie. V marci si pozrelo najviac divákov, 564-tisíc, Na telo televízie Markíza. O 5 minút 12 si na Jednotke RTVS pripísalo marcové maximum s 555-tisíc divákmi pri obrazovkách. Štvrtkové Na hrane televízie Joj dosiahlo 25. marca svoj tohtoročný rekord, pozrelo si ho 362-tisíc divákov. V politike na TA3 malo 194-tisíc divákov.
Pozreli sme sa, ktorí politici a ktoré strany či hnutia chodia o aktuálnej situácii najčastejšie diskutovať do spomenutých štyroch televíznych relácií.
Za prvé tri mesiace tohto roka mala v politických diskusiách najvyššie zastúpenie strana Hlas-SD, ktorá sa zúčastnila 25 duelov. Za ňou nasleduje Smer-SD s účasťou v 21 diskusiách a na tretej priečke je vládne hnutie OĽaNO s 18 účasťami.
Keď sa na počet diskutérov pozrieme z pohľadu pomeru koaličných a opozičných politických zoskupení, tak koaliční politici boli hosťami 60 krát (52 %) a opoziční 47 krát (41 %). Mimoparlamentní politici boli hosťami politických diskusií 6 krát, a to len v relácii V politike na TA3. Prezidentka Zuzana Čaputová bola hostkou dvoch politických diskusií, O 5 minút 12 a Na telo.
Strana Kotlebovci-ĽSNS bola v tomto roku len jedenkrát hosťom politickej diskusie O 5 minút 12, keď Jednotka RTVS v súvislosti s uplynutím roka od posledných parlamentných volieb pozvala 21. marca do diskusie predstaviteľov všetkých politických subjektov zastúpených v parlamente.
Prehľad účasti všetkých politických subjektov v televíznych diskusiách za prvé tri mesiace tohto roka si môžete pozrieť v tomto grafe (pre zväčšenie kliknite na obrázok):
Krízový marec bez (ex)premiéra Matoviča
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 51% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.