Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.04.2021, 09:15

Rast počtu predplatiteľov platformy Netflix výrazne spomalil, klesli aj akcie

​Na domácom trhu v Spojených štátoch a v ďalších regiónoch Netflix nedávno zvýšil ceny, začal tiež bojovať proti zdieľaniu hesiel.

Rast počtu predplatiteľov platformy Netflix výrazne spomalil, klesli aj akcie
Zdroj: Netflix

Rast počtu predplatiteľov Netflixu v prvom štvrťroku výrazne spomalil kvôli poľavovaniu pandémie Covid-19 a nedostatku nových filmových a seriálových hitov. Predplatiteľov pribudli necelé štyri milióny na celkových 208 miliónov. Analytici v ankete spoločnosti Refinitiv v priemere odhadovali, že nových predplatiteľov bude 6,25 milióna. Americká internetová televízia to oznámila v utorok po uzavretí búrz a jej akcie vzápätí odpísali 11 percent. 

Počet nových predplatiteľov zaostal aj za očakávaniami samotného Netflixu. Zisk aj tržby poprednej streamovacej spoločnosti pritom od januára do marca silne vzrástli. Čistý zisk stúpol v prvom kvartáli medziročne o 140 percent na 1,7 miliardy dolárov a tržby sa zdvihli o 24 percent na 7,2 miliardy dolárov. 

Netfix sa stal veľkým víťazom koronakrízy, ktorá mu vlani vďaka zatvoreným kinám zabezpečila rekordné hospodárske výsledky. Pandémia ale zároveň sťažila natáčanie nových seriálov. Firma navyše bojuje s rastúcou konkurenciou, stále väčší tlak na ňu vyvíja predovšetkým hollywoodsky gigant Walt Disney.

Jeho streamovacia služba Disney + spustená v novembri 2019 už v marci prekonala hranicu 100 miliónov predplatiteľov. Hoci si Netflix stále predpláca viac ako dvakrát toľko ľudí, Disney stratu rýchlo dobieha a pritom je stále zastúpený vo výrazne menej krajinách.

​Na domácom trhu v Spojených štátoch a v ďalších regiónoch Netflix nedávno zvýšil ceny. Sprísnil aj postup v prípade, keď používatelia zdieľajú jedno heslo. To rast príliš nepodporí - firma pre aktuálny štvrťrok očakáva iba 3,2 milióna nových používateľov. V liste akcionárom tiež varovala, že väčšiu ponuku nového obsahu možno očakávať až v druhej polovici roka.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.