Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.04.2021, 14:10

Netflix si odmieta pripustiť konkurenciu. Pomalý rast predplatiteľov pripisuje pandémii

Svoj plán boja na poli streamovacích služieb postavil na investovaní do tvorby obsahu.

Netflix si odmieta pripustiť konkurenciu. Pomalý rast predplatiteľov pripisuje pandémii
Zdroj: Netflix

Spoločnosť Netflix pripísala pandémii rekordný rast v roku 2020 a teraz ju viní za najhorší prvý štvrťrok za posledných osem rokov. Gigant odmieta pripustiť, že jeho pokles zapríčinili aj nové streamovacie služby, ako napríklad Disney+ a bráni sa tým, že na trh kvôli pandémii nepriniesol dostatok noviniek, čím by si dokázal udržať pozornosť svojich divákov. 

Streamovacia služba nadobudla za prvý kvartál 2021 menej predplatiteľov, ako predpokladala, čo sa odrazilo aj na poklese akcií spoločnosti. Netflixu pribudli necelé štyri milióny platiacich divákov, pričom si prognózoval 6 miliónov a analytici očakávali, že pribudne 6,29 milióna nových divákov. Aktuálne má internetová televízia 208 miliónov predplatiteľov.

Platforma sa pri oznámení výsledkov odvolávala na to, že na spomalenie rastu predplatiteľov už dávnejšie upozorňovala a pripisuje to ustáleniu pandemickej situácie na celom svete. Nakoniec to dopadlo tak, že začiatok roku 2021 je najhorším od roku 2013, kedy pribudli približne 3 milióny zákazníkov.

Globálnemu lídrovi medzi streamovacími službami naopak v minulom roku pandémia mimoriadne priala. Prvý kvartál bol najsilnejší v histórii, Netflixu pribudlo 16 miliónov predplatiteľov a za celý minulý rok pridal celkovo rekordných 37 miliónov nových zákazníkov.

Gigant si odmieta pripustiť, že za spomalením rastu pribúdajúcich predplatiteľov môže byť rozkvet nových streamovacích služieb. Netreba však zabúdať, že Disney+ už v marci tohto roka presiahla hranicu 100 miliónov predplatiteľov, čo dosiahla za 16 mesiacov od spustenia. Službu americkej filmovej a zábavnej spoločnosti Walt Disney nanajvýš ešte čaká expanzia na ďalšie veľké trhy. Na Slovensku by mala byť platforma dostupná v druhej polovici tohto roka.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 56% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.