Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.04.2021, 12:40

Sledovanosť Oscarov klesla na historické minimum. Pri obrazovkách bolo necelých 10 miliónov divákov

Reklamný priestor bol však napriek nízkej sledovanosti vypredaný.

Sledovanosť Oscarov klesla na historické minimum. Pri obrazovkách bolo necelých 10 miliónov divákov
Zdroj: Oscar 2021

Slávnostné udeľovanie Oscarov 2021 sledoval najmenší počet divákov v histórii. Nedeľný ceremoniál si na ABC pozrelo iba 9,85 milióna divákov, čo je takmer 60 percentný pokles voči minulému roku. Vtedy si televíziu zaplo 23,6 milióna divákov, čo však bolo rovnako nové minimum s 20 percentným medziročným poklesom.

Na porovnanie, v roku 2000 sledovalo odovzdávanie Oscarov 46,5 milióna divákov, o desať rokov neskôr, v roku 2010 ich bolo 41,6 milióna a v roku 2015 ich počet klesol na 37,3 milióna.

Po pandemickom roku, kedy boli kiná väčšinou zatvorené a uviedli obmedzený počet filmov, nie je pokles sledovanosti Oscarov prekvapivý. Mnoho televíznych divákov nepoznalo nominované snímky a kvôli pandémii sa o ocenenia sa uchádzalo málo mainstreamových filmov. Pokles sledovanosti sa dotkol aj odovzdávania cien Emmy či Zlatých glóbusov

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.