Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
17.05.2021, 15:55

Multimiliardová transakcia otvára cestu pre vznik konkurencie Netflixu či Disney

Koncern AT&T sa dohodol na fúzii svojej divízie WarnerMedia s Discovery.

Multimiliardová transakcia otvára cestu pre vznik konkurencie Netflixu či Disney
Zdroj: AT&T

Americký telekomunikačný gigant AT&T sa dohodol na fúzii svojej mediálnej divízie WarnerMedia s televíznou spoločnosťou Discovery. To otvára cestu pre jedno z najväčších hollywoodských štúdií, aby konkurovalo mediálnym koncernom, ako sú Netflix a Disney.

Súčasťou WarnerMedia sú napríklad štúdio Warner Bros, rovnako ako televízie HBO, CNN a Eurosport. AT&T dostane za divíziu celkovo 43 miliárd USD (35,47 miliardy eur) v hotovosti, akciách a vo forme prevzatia dlhu, uviedol v pondelok koncern. Akcionári AT&T budú v novej spoločnosti vlastniť 79 % a akcionári Discovery 29 %.

AT&T sa vyčlenením divízie a fúziou s Discovery vlastne vzdáva dlhoročných ambícií stať sa veľkým mediálnym hráčom a plánu skombinovať obsah a jeho distribúciu v jednej vertikálne integrovanej spoločnosti.

Koncern AT&T v roku 2018 zaplatil za WarnerMedia viac než 80 miliárd USD a vysoko sa zadĺžil. Novú firmu bude viesť šéf Discovery David Zaslav, uviedol Wall Street Journal. Denník dodal, že nie je jasné, či šéf WarnerMedia Jason Kilar bude súčasťou vedenia novej firmy.

Televízny a filmový biznis sa v súčasnosti nachádza vo fáze rozsiahlej transformácie smerom k streamingovým službám, ktorú pandémia ešte urýchlila. WarnerMedia sa snaží trend zachytiť ponukou streamingovej platformy HBO Max, ktorá ponúka aj filmy Warner Bros.

Investovanie do obsahu pre streamovacie služby

Nová spoločnosť bude schopná viac investovať do pôvodného obsahu pre streamovacie služby. Bude vlastniť viac ako 100 mediálnych značiek, vrátane filmového štúdia Warner Bros a televíznych staníc HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet. Výnosy firmy by v roku 2023 mali predstavovať približne 52 miliárd USD a hrubý prevádzkový zisk EBITDA 14 miliárd USD.

Ďalšie podrobnosti, vrátane toho, ako bude nová skupina usporiadaná, budú ešte len vypracované, uviedli predstavitelia firiem. Názov novej spoločnosti má byť oznámený budúci týždeň. Dohoda by mala byť dokončená do polovice budúceho roka. Schváliť ju ale ešte musia akcionári Discovery a regulačné orgány.

Time Warner bol tiež hlavným akcionárom spoločnosti Central European Media Enterprises (CME), majiteľa slovenskej televízie Markíza či českej Novy a ďalších staníc. Tento podiel potom získala AT&T. Vlani vo februári akcionári CME schválili ponuku na prevzatie firmy od českej skupiny PPF podnikateľa Petra Kellnera. Transakcia v hodnote zhruba 2,1 miliardy USD bola dokončená v októbri.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.