Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
18.05.2021, 14:30

Amazon chce za deväť miliárd dolárov prevziať hollywoodske štúdio MGM

Gigant by vďaka akvizícii významne posilnil svoju streamingovú službu Prime.

Amazon chce za deväť miliárd dolárov prevziať hollywoodske štúdio MGM
Zdroj: Foxbusiness

Americký internetový predajca Amazon jedná o kúpe slávnych hollywoodskych štúdií MGM, za ktoré je ochotný zaplatiť asi deväť miliárd dolárov. Získal by tak pre svoje streamovacie služby rozsiahly katalóg populárnych filmov a seriálov vrátane série o Jamesovi Bondovi. Informujú o tom americké médiá. 

BBC pripomína, že správa prichádza len niekoľko hodín potom, čo americká telekomunikačná spoločnosť AT & T oznámila, že spojí svoju rozsiahlu mediálnu súčasť s firmou Discovery, čím vznikne ďalší streamingový gigant, ktorý bude konkurenciou pre Netflix a Walt Disney.

Spoločnosť MGM Holdings, čo je materský podnik MGM Studios, podľa médií zvažuje predaj štúdií od konca minulého roka. MGM s kričiacimi levom v znaku patrí k najslávnejším filmovým štúdiám a má storočnú tradíciu, ktorá pokrýva desiatky rokov od zlatej éry Hollywoodu až do dneška. Štúdio MGM produkovalo okrem iného filmy ako Ben-Hur alebo Čarodejník z krajiny Oz. Amazon by vďaka akvizícii významne posilnil svoju streamingovú službu Prime.

V pondelok oznámili spojenie spoločnosť WarnerMedia, ktorá je vo vlastníctve AT & T, s firmou Discovery. Nový podnik bude schopný viac investovať do pôvodného obsahu pre streamovacie služby. Bude vlastniť viac ako 100 mediálnych značiek, vrátane filmového štúdia Warner Bros a televíznych staníc HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet.

Discovery spustila streamovaciu službu Discovery+ v januári a zatiaľ má 15 miliónov predplatiteľov. Warner Media vlastní streamingové firmy HBO a HBO Max, ktoré teraz majú zhruba 64 miliónov predplatiteľov. Konkurenčný Netflix si predpláca 208 miliónov ľudí a Disney + viac ako 100 miliónov ľudí.

Zlučovanie prichádza v čase, keď domácnosti stále viac opúšťajú káblové a satelitné televízie a kedy sa naopak zvyšuje obľuba streamovacích služieb. "Sú to streamovacie preteky v zbrojení a AT & T podniká útočné strategické kroky k ďalšiemu rozšíreniu obsahu v bitke proti Netflix, Disney a Amazonu," povedal pre BBC Dan Ives zo spoločnosti Wedbush Securities.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.