Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.06.2021, 07:04

Šéfka TA3: Z online archívu bude plnohodnotný web

Mirjana Hron Sikimič hovorí o tom, ako chce spravodajská televízia TA3 výrazne posilniť vlastný web.

Šéfka TA3: Z online archívu bude plnohodnotný web
Zdroj: archív

„V prvom rade by som chcela zdôrazniť, že web TA3 je pre mňa veľká priorita. Celkovo sme sa zamerali na posilnenie online oddelenia tak z personálnej stránky, ako aj z produktovej, a v neposlednom rade značnú pozornosť venujeme obsahovej,“ hovorí na úvod Mirjana Hron Sikimič. V minulosti nebol v TA3 fokus na web a táto platforma podľa novej riaditeľky TA3 slúžila ako skvelý archív televízie. Dnes sa z archívu televízie stáva plnohodnotný obsahový web. Ambície v oblasti online prostredí má spravodajská televízia vysoké.

Hovoríte o ambíciách v online. Akým smerom plánujete obohatiť spravodajský obsah?
Čo sa týka webu TA3, tak pracujeme na rozšírení obsahu a chceme nášmu divákovi, okrem spravodajstva a publicistiky, spoločenských tém s verejným záujmom, ponúknuť aj trošku viac voľnočasového čítania, pokojne to môžeme nazvať aj hobby segmentom. Ak by som mala byť viac konkrétna, tak okrem aktuálneho a objektívneho spravodajstva chceme našim čitateľom či používateľom ponúknuť atraktívny obsah aj z oblastí ako napríklad zdravý životný štýl, cestovanie, motoring, kultúra, šport, agro a podobne.

Kde vidíte potenciál návštevnosti webu?
Osobne som presvedčená, že portál, o ktorom hovorím, má určite veľký potenciál a priestor na mediálnom slovenskom online trhu. Samozrejme, že naša ambícia je interne premenená i do konkrétnych čísiel a parametrov, ale tie tu nebudem v tejto chvíli presne menovať. V každom prípade však môžem povedať to, že máme ambície v segmente spravodajstvo obsadzovať popredné priečky. Začali sme sa intenzívne venovať videocontentu a vzhľadom na to, že naša hlavná doména je práve TV, tak si myslím, že smerovanie je jednoznačne dané. Sme si vedomí, že úspech širokospektrálneho webu netkvie len v samotnom obsahu, ale v jeho produktovej stránke a jej podpore, a práve preto sa venujeme aj zdokonaľovaniu technológií, implementácii nového CMS, optimalizácii pre mobilné zariadenia, pracujeme na výraznom zrýchlení načítavania webu a SEO optimalizácii.


Akými krokmi, zmenami v obsahu sa to budete snažiť dosiahnuť?
Naša základná profilácia je jednoznačne daná, sme značka, ktorá je spravodajsko-publicisticky orientovaná. V tejto chvíli sa bavíme o rozšírení našich tém o spoločenské a trošku odľahčené témy, „freetimové“, ale určite ostávame v tom jazyku a štýle, ktorý je pre TA3 príznačný. To, že sa chceme venovať témam ako zdravý životný štýl, motoring, šport a podobne, neznamená, že pôjdeme v rámci webu do bulváru alebo do dramaticky inej profilácie. Skôr to vnímame tak, že vieme nášmu čitateľovi ponúknuť okrem našich top tém aj iné. Našu cieľovú skupinu aj vďaka poslednému, veľmi rozsiahlemu a detailnému prieskumu, ktorý sme pred časom realizovali, poznáme veľmi dôverne, a teda vieme, čo ich zaujíma. Samozrejme, že treba poznamenať, že od spomínaných zmien si sľubujeme aj nárast návštevnosti a získanie nových pravidelných používateľov.

Aké plány máte so zamykaním obsahu na webe, prípadne VOD službou? Myslíte si, že spravodajská televízia môže prísť s obsahom – stanicou, ktorá bude fungovať za nejaký poplatok?
Určite môže a je to istý spôsob fungovania, ale ak mám byť úprimná, aktuálne to v našom prípade nie je žiadna horúca téma alebo téma dnešných dní. Čo sa týka TA3 ako televízie, tak tento rok máme absolútne jasné priority. Riešime nastavenie novej programovej štruktúry, nastavenia nových obchodných procesov a modelov obchodovania, web ako taký má veľký priestor v našej schválenej tohtoročnej stratégii. V neposlednom rade ako samotná spoločnosť riešime veľký projekt, a to je sťahovanie. Ako som vyššie spomínala, investovali sme do rozsiahleho prieskumu, z čoho nám vypadlo množstvo zaujímavých podnetov a i na základe toho robíme zmeny v programovej štruktúre s cieľom zvýšiť sledovanosť i share na mediálnom televíznom trhu. Čo sa týka zamykania obsahu za istý poplatok, skôr to vidím aktuálnejšie v prípade webu ako samotnej TV. Netvrdím, že to ideme v blízkom období realizovať, ale určite je to v nejakom nastavení téma. Na Slovensku existujú modely, ktoré toto fungovanie potvrdzujú a je zrejmé, že ľudia sú ochotní za kvalitný, relevantný, unikátny a predovšetkým atraktívny obsah platiť. No aby som nevytvárala konšpirácie na trhu, tiež to nie je v tejto chvíli naša top téma.

Spustili ste podcasty, čo si od toho sľubujete?
Podcasty sú za mňa veľmi príjemná forma dozvedieť sa viac o nejakej konkrétnej problematike a tento formát mam osobne veľmi rada. Teraz možno za mňa hovorí viac matka dvoch detí (úsmev), ktorá nemá vždy čas sadnúť si, zastaviť sa, pozrieť si nejaký rozhovor alebo sa začítať. V takomto prípade je podcast pre mňa úplne výborná forma. Vo všeobecnosti žijeme veľmi rýchlu dobu, máme pretlak informácií a existuje silný komunikačný šum. Ľudia sú uvedomelejší a viac si vyberajú, čomu svoj čas venujú a čomu nie, a myslím si, že práve podcast je skvelá selektívna forma získavania informácií popri inej aktivite. Je pravda, že teraz je tento formát veľmi trendy a určite aj tu nastane saturácia, ale v tejto chvíli chceme, aby bola silnou súčasťou nášho spravodajstva. Dlho sme zvažovali, ako to spraviť, či externe alebo interne. Zvolili sme kombináciu. Vytvorili sme vlastné podcastové štúdio, spojili sa so značkou Generations. Daniel Bradáč má skvelé skúsenosti v tomto smere, a tak sme začali spoločne produkovať zaujímavé rozhovory s majiteľmi a vrcholovými predstaviteľmi rôznych spoločností. V riešení sú aj exkluzívne podcasty, ktoré vyjdú z dielne TA3, a do budúcnosti nevylučujem ani podcasty zo sveta politiky a verejného diania.

Ako chcete všetky investície do onlinu pretaviť do príjmov? Kde v budúcnosti vidíte percentuálne príjmy z televízie a onlinu?
Ako som už spomínala, v minulosti sa s webom TA3 nepracovalo, keďže hlavnou doménou bola predovšetkým televízia, a to nielen zo stránky obsahovej, ale i obchodnej. Za mňa je podstatný redakčný obsah, ten musí byť kvalitný a web vnímam popri televízii TA3 ako ďalšiu platformu na jeho šírenie. Veľmi dobre nám funguje prepojenie týchto dvoch platforiem a my na obchode už nehovoríme o jednotlivých produktoch, ale ponúkame našim zadávateľom reklamy značku TA3. Aby som sa vrátila k online prostrediu, tu nastalo doteraz jednoznačne najviac najzásadnejších zmien s príchodom nového manažmentu. Postavili sme samostatné nové online oddelenie, ktoré má pevne vo svojich rukách naša CDO Katarína Halinkovičová. Katarína je skúsený človek v online prostredí a jej veľkou devízou okrem produktového backroundu je aj dobrá znalosť obchodu. Ďalšou silnou podporou je nová šefredaktorka Zuzana Kuzmová a množstvo nových šikovných ľudí, ktorí k nám prišli z online prostredia. Náš fokus je veľmi intenzívny tak na produktovú, ako aj na obsahovú stránku. Spúšťame nové CMS, vďaka ktorému vieme využiť nové funkcionality. Či už v parametroch RU alebo PV sme za relatívne krátke obdobie zaznamenali značné pokroky. Napríklad za mesiac marec web TA3 dosiahol 1 173 444 reálnych používateľov. Všetky tieto zmeny však majú vplyv na jeden zásadný moment, a tým je nárast obchodovateľného inventory, čo sa nám, samozrejme, značne prejavilo i na náraste príjmov z online reklamy.

Ako chcete všetky investície do onlinu pretaviť do príjmov? Kde v budúcnosti vidíte percentuálne príjmy z televízie a onlinu?
Za mňa je veľmi dôležité, aby sme mali čo najviac akoby vyrovnané jednotlivé reklamné streamy a neboli zavesení, resp. závislí len od jednej nohy príjmov. Spustili sme programatický predaj, čomu sa veľmi teším. Programatic považujeme v dnešnej dobe priam za nevyhnutnosť vo svete online obchodu, ale naďalej pre nás ostáva rovnako dôležitý aj media sales a direct sales.

V súvislosti so službami v digitáli uvažujete o vlastnej aplikácii?
Pripravujeme novú aplikáciu, v ktorej vidíme potenciál v spravodajskom segmente. Je to vec, ktorá je už v dnešnom konkurenčnom spravodajskom online svete vnímaná ako „must have“. Čo sa týka naše novej online aplikácie TA3, nechcem ešte predbiehať, ale určite budeme čoskoro i o tejto aktivite informovať.

 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.