Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
13.06.2021, 14:40

Křetínský chce vo Francúzsku vydávať nový týždenník odhaľujúci fake news

Časopis nesie pracovný názov Antidote (Protijed), čo má odkazovať na boj s dezinformáciami a extrémizmom.

Křetínský chce vo Francúzsku vydávať nový týždenník odhaľujúci fake news
Zdroj: pixabay.com

Český podnikateľ a majiteľ francúzskej mediálnej skupiny Daniel Křetínský pripravuje pre francúzsky trh nový týždenník, ktorý by sa zameriaval na vyvrátenie nepravdivých informácií. Časopis nesie pracovný názov Antidote, po slovensky Protijed, čo má odkazovať na vyvrátenie fake news a boj s extrémizmom.

Príprava projektu je podľa serveru Challenges v záverečnej fáze, finálne rozhodnutie by malo padnúť v horizonte niekoľkých dní, najneskôr do konca júna. Stredovo orientovaný týždenník by začal vychádzať od septembra, skúšobné nulté číslo teraz hodnotia potenciálni čitatelia a inzerenti.

O rok sa vo Francúzsku budú konať prezidentské voľby a podľa miestnych médií nie je Křetínského krok nijako nevinný. Presadiť sa na mediálnom trhu ako seriózne a dôveryhodné médium sa snaží veľký počet záujemcov. Do Křetínského impéria vo Francúzsku patrí podiel v novinách Le Monde alebo časopisy Marianne a Elle. Nový týždenník by mal "vniesť do politickej diskusie rozum a rozumnosť", vysvetľuje zdroj blízky českému podnikateľovi citovaný serverom Challenges. Server Observatoire du Journalism píše, že týždenník bude najskôr vychádzať v ústrety prezidentovi Emmanuel Macrona, ktorý sa usiluje o znovuzvolenie.

Vznikajúci týždenník sa zameria na kratšie názorové články a rázny tón, ponúkne vraj tiež jasné pozície na aktuálne témy od významných novinárov. Za obsah majú editorsky zodpovedať Raphaël Enthoven a Éric Decouty. Enthoven je vzdelaním filozof, tento odbor tiež vyučoval na vysokej škole a má o ňom program v televízii. Svojimi vyhláseniami aj rušným spoločenským životom priťahuje nemalú pozornosť, pripomínajú francúzske médiá. Decouty je investigatívny novinár a spisovateľ. Autorsky sa má podieľať aj feministická spisovateľka a režisérka Caroline Fourestová, ktorá vraj odmietla pozíciu šéfredaktorky tohto týždenníka.

Na mediálnom trhu vo Francúzsku získal Křetínský do svojej spoločnosti Czech Media Invest (CMI) časopis Marianne, sedem časopisov od skupiny Lagardère vrátane známeho titulu Elle a 49 percent holdingu Le Nouveau Monde. Podľa odbornej tlače sa spoločnosť CMI chystá kúpiť aj 48 percent kapitálu skupiny M6.

Křetínský vlani v novembri vystúpil proti dohode o autorských právach, ktorú Google ponúkol francúzskym tlačeným médiám. Konštatoval, že podľa neho nie je spravodlivá, a preto ju nepodpíše. "Namiesto hľadania spravodlivého, rozumného a transparentného modelu odmeňovania autorských práv sa Google snaží kúpiť médiá, presadiť svoju vôľu a svoj model," vyhlásil vtedy Křetínský.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.