Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
02.07.2021, 06:30

Mapa streamovacích služieb sa mení

Giganty bojujú o predplatiteľa. Ako sa im darí a čo ponúknu slovenským divákom?

Mapa streamovacích  služieb sa mení
Zdroj: ilustračný obrázok

Netflix (zrejme) dosiahol svoj vrchol

Roky si Netflix užíval neohrozenú pozíciu svetovej jednotky v poskytovaní plateného videoobsahu a naberania nových predplatiteľov. Hraničný moment musel skôr či neskôr prísť. Po mimoriadne úspešnom roku, ktorý prial pripraveným a znamenal nárast takmer o 37 miliónov predplatiteľov, sa krivka začala splošťovať. Aj keď kľúčové pre spoločnosť je prekonanie míľnika 200 miliónov predplatiteľov na konci minulého roka, za prvý štvrťrok získal len necelé štyri milióny predplatiteľov. Investičný plán však hovoril o šiestich. Investorov iste nepotešil ani výhľad na druhý kvartál. Rast na úrovni jedného milióna naznačuje, že pri prirodzenom raste Európy a Ázie už reálne hrozí pokles počtu predplatiteľov v USA.

CEO Netflixu Reed Hastings pri komentovaní výsledkov za prvý kvartál 2021 vyhlásil, že v konkurenčnom prostredí pôsobí desať rokov a aktuálna situácia ich nevedie k zásadnej zmene stratégie. „Našou hlavnou konkurenciou z pohľadu stráveného času je lineárna televízia a na druhom mieste YouTube,“ komentoval Hastings rozvoj nových platených služieb. Jasnou stávkou globálnej jednotky na tento rok je ponuka minimálne jedného nového filmu týždenne. Líder počíta s vyslovene hviezdnymi tvorcami ako Dwayne „The Rock“ Johnson, Gal Gadot alebo Zack Snyder. Celkový plánovaný balík na originálny obsah by tento rok mal presiahnuť 17 miliárd dolárov.

Ted Sarandos, Co-CEO a riaditeľ obsahu Netflixu, na príklade úspechu novej francúzskej série Lupin ukázal na rast postavený na medzinárodnej diverzite. „Čím lokálnejšie budú nové programy, tým budú autentickejšie,“ vysvetlil svoju víziu. Do tejto kategórie spadá aj španielsky hit La Casa De Papel, nedávno sa skončený nemecký Dark alebo turecký Gift.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.