Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
02.07.2021, 13:35

Šéf športu RTVS: Konkurenčný boj o vysielacie práva je čím ďalej tým silnejší a agresívnejší

RTVS získala vysielacie práva na zápasy slovenských futbalových mužstiev v európskych súťažiach na nasledujúce tri roky.

Šéf športu RTVS: Konkurenčný boj o vysielacie práva je čím ďalej tým silnejší a agresívnejší
Zdroj: RTVS / riaditeľ sekcie športu Matej Hajko

Zápasy slovenských futbalových mužstiev od 1. predkola až po barážové zápasy v rámci Ligy majstrov, Európskej ligy aj Európskej konferenčnej ligy budú môcť športoví fanúšikovia počas nasledujúcich 3 rokov sledovať exkluzívne na obrazovkách RTVS. Verejnoprávna televízia získala navyše aj vysielacie práva na hlavnú súťaž pri Európskej lige aj Európskej konferenčnej lige. Čo táto zmluva prinesie divákom RTVS, sme sa opýtali riaditeľa sekcie športu RTVS Mateja Hajka.

Je zisk týchto exkluzívnych vysielacích práv pre RTVS úspechom?

Je to určite úspech. Konkurenčný boj o vysielacie práva je čím ďalej tým silnejší a agresívnejší. O súťaže a športy, ktoré sme v minulosti ako RTVS získavali oveľa jednoduchšie, je dnes obrovský záujem aj zo strany konkurencie a čoraz ťažšie sa k nim dostávame tak, aby sme ich poskytli všetkým divákom, takže úspech to určite je.

Ako sa podarilo dohodnúť vysielacie práva na tri roky dopredu?

Počas predchádzajúcich rokov bol práve toto najväčší problém, pretože jednak neexistovala garancia, že tie zápasy dokážeme priniesť a jednak to boli vždy – prakticky počas celého leta – týždeň čo týždeň individuálne vyjednávania či už s licencormi alebo zástupcami jednotlivých klubov a ďalšími partnermi. Vždy bolo obrovským rizikom, že tie futbalové zápasy nedokážeme priniesť. Navyše je tu mimoriadne silný konkurenčný boj s inými televíziami a čoraz väčšie riziko, že tieto zápasy z našich obrazoviek zmiznú, čo sme nechceli dopustiť. Preto som mimoriadne rád, že na tri roky máme garanciu toho, že slovenské futbalové kluby budú na obrazovkách RTVS v európskych pohároch.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 40% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.