Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
13.07.2021, 08:00

Návštevnosť webov: Top trojka publisherov v prvom polroku rástla

Hoci bol prvý polrok minulého roka kvôli voľbám a pandémii rekordný, najväčšie vydavateľské domy dokázali v tomto roku svoju návštevnosť ešte zvýšiť. Prudko stúpli najmä športové weby.

Návštevnosť webov: Top trojka publisherov v prvom polroku rástla
Zdroj: Dreamstime

Priemerná mesačná návštevnosť slovenských webov v prvom polroku 2021 bola 4,2 milióna reálnych používateľov (RU). Podľa oficiálneho merania IABmonitora to predstavuje medziročný pokles o 3,4 percenta.

Hoci weby v prvom polroku minulého roka vytiahli na rekordnú návštevnosť parlamentné voľby a nastupujúca pandémia, prevádzkovatelia webov na prvých troch priečkach dokázali medziročne svoju návštevnosť ešte zvýšiť.

V rebríčku publisherov si drží pozíciu jednotky Ringier Axel Springer SK, ktorý so svojimi webmi ako jediný dosiahol priemernú mesačnú návštevnosť nad 3 miliónmi používateľov a neklesol pod ňu ani jeden mesiac. Medziročne si pripísal nárast o 1,2 percenta a prvý polrok uzavrel s priemernými 3,2 milióna návštevníkov. V rámci 43 prevádzkovateľov webov zaradených v IABmonitore mu patrí 7-percentný podiel na trhu.

Dvojkou rebríčka je naďalej Zoznam, ktorý si v prvom polroku pripísal so svojimi webmi Zoznam.sk a Topky.sk medziročný nárast o 2,1 percenta. Dosiahol priemernú návštevnosť 2,77 milióna unikátnych používateľov mesačne. Maximum zaznamenal v januári, keď aj jediný raz prekročil hranicu 2,8 milióna návštevníkov.

Zo štvrtej priečky na tretiu postúpil News and Media Holding s priemernými 2,64 milióna návštevníkov mesačne. Medziročne si polepšil o 0,5 percenta a o pozíciu nižšie tak odsunul Petit Press. Vydavateľstvo so svojím portálom Sme.sk zaznamenalo ako jediné v prvej päťke medziročný pokles o 4,3 percenta. Prvý polrok ukončilo s priemernou mesačnou návštevnosťou 2,56 milióna používateľov. Prvú päťku uzatvára Startitup s výkonom 2,3 milióna mesačných používateľov a medziročným nárastom o 0,5 percenta.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.