Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
02.08.2021, 08:40

Najviac divákov pozerá televíziu cez satelit

Na Slovensku sledovalo ku koncu roka 2020 televízne programy 1,8 milióna používateľov.

Najviac divákov pozerá televíziu cez satelit
Zdroj: Reuters

Slovenskí televízni diváci majú v závislosti od lokality na výber z viacero možností, ako si zabezpečiť príjem televíznych programov. Ku koncu roka 2020 sledovalo televízne vysielanie prostredníctvom služby retransmisie približne 1,82 milióna používateľov, čo predstavuje medziročný nárast približne 20-tisíc užívateľov.

Vyplýva to z počtu uzavretých zmlúv, ktoré operátori poskytli Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Informácie poskytol hovorca úradu Roman Vavro.

Najviac účastníkov – 866-tisíc, sleduje televízne programy cez satelit (DVB-S).  Nasleduje 543-tisíc používateľov prostredníctvom elektronickej komunikačnej siete v IP protokole (IPTV) a 355-tisíc používateľov sledujúcich programy cez káblovú televíziu, z ktorých bolo 213-tisíc digitálnych (DVB-C). Ďalšie aktívne prípojky boli prostredníctvom mikrovlnného distribučného systému (MMDS alebo MVDS), mobilnej komunikačnej siete alebo plateného digitálneho terestriálneho vysielania (DVB-T).

Televízne vysielanie poskytovalo vlani 194 subjektov. Najväčší poskytovatelia podľa počtu účastníkov, resp. aktívnych prípojok sú:

  1. Skylink (poskytovateľ Canal+ Luxembourg),
  2. Slovak Telekom,
  3. Digi Slovakia,
  4. UPC Broadband Slovakia,
  5. Orange Slovensko.

Cez satelit (DVB-S) poskytovalo služby retransmisie osem spoločností, z ktorých najväčšími sú Skylink, Digi Slovakia a Slovak Telekom.

Služby prostredníctvom spoločnej siete IPTV poskytovalo 86 subjektov. Ich najväčšími poskytovateľmi sú Slovak Telekom, Orange Slovensko a Antik Telecom.

Služby prostredníctvom káblového distribučného systému poskytovalo 109 subjektov. Poradie troch najväčších poskytovateľov otvára UPC Broadband Slovakia, nasleduje Digi Slovakia a prvú trojku uzatvára Slovanet.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.