Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
03.08.2021, 08:10

Twitter bude v rámci boja s dezinformáciami spolupracovať s Reuters a AP

Agentúry budú poskytovať kontext k informáciám, o ktorých sa bude v príspevkoch zmieňovať veľké množstvo používateľov.

Twitter bude v rámci boja s dezinformáciami spolupracovať s Reuters a AP
Zdroj: Twitter

Spoločnosť Twitter začne v rámci boja s dezinformáciami na svojej rovnomennej platforme spolupracovať s významnými svetovými tlačovými agentúrami Reuters a Associated Press (AP). Agentúry budú na sieti poskytovať kontext k informáciám, o ktorých sa bude vo svojich príspevkoch zmieňovať veľké množstvo používateľov. Twitter dúfa, že nová funkcia obmedzí šírenie dezinformácií na jeho sociálnej sieti, za čo opakovane žne kritiku.

Twitter vo vyhlásení uviedol, že spolupráca s agentúrami zaistí, že budú na jeho platforme rýchlo dostupné presné a dôveryhodné informácie „keď sa povedú spory o faktoch“. „Namiesto toho, aby sme čakali, než sa niečo stane virálnym, bude Twitter poskytovať kontext k diskusiám s tým, ako sa budú vyvíjať,“ uviedla firma a dodala, že chce aj predvídať smer, ktorým by sa konverzácie mohli začať uberať.

V súčasnej chvíli Twitter reaguje na rýchlo sa rozvíjajúce konverzácie o určitých témach tak, že jeho tím začne vyhľadávať spoľahlivé zdroje a ponúkať ich používateľom, aby zabránil šíreniu prípadných dezinformácií.

Novo oznámená spolupráca „zvýši rozsah a rýchlosť“ týchto zásahov tým, že zvýši „kapacitu pridávať spoľahlivý kontext do konverzácií,“ uviedla firma. Od spolupráce so zvučnými menami agentúr Reuters a AP si sľubuje zvýšenie dôveryhodnosti poskytovaných informácií, pretože terajší vnútorný tím Twitteru „nemá špecifickú expertízu alebo prístup k dostatočnému množstvu uznávaného spravodajstva“.

Twitter tento rok začal tiež prevádzku systému BirdWatch, ktorý je založený na práci dobrovoľníkov. Tí prechádzajú príspevky a označujú také, ktoré sú podľa nich zavádzajúce.

V nezmenenej podobe zostane doterajšia práca ďalšieho tímu moderátorov Twitteru, ktorí sledujú, či príspevky neporušujú pravidlá sociálnej siete. Tie napríklad zakazujú zdieľať zmanipulované novinové články, dezinformácie o voľbách, alebo násilný či nenávistný obsah.

Podľa štúdie Newyorskej univerzity z minulého roka Twitter zamestnáva celkom asi 1500 moderátorov. Na sociálnej sieti je každý deň aktívnych 200 miliónov používateľov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.