Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
17.08.2021, 18:00

Televízie sú na jeseň takmer vypredané. Dopyt po reklame je vyšší ako ponuka

Televízie vstupujú do svojej najsilnejšej sezóny na hranici vypredanosti. Aby uspokojili dopyt zadávateľov, zvyšujú náklady na programovú štruktúru.

Televízie sú na jeseň takmer vypredané. Dopyt po reklame je vyšší ako ponuka
Zdroj: Stratégie / zľava Juraj Máťuš (Markíza), Martin Heržo (JOJ) a Mirjana Hron Sikimič (TA3)

Televízie sa pripravujú na jesennú sezónu, ktorá býva štandardne najsilnejšou časťou roka. Dopyt po televíznej reklame zo strany zadávateľov však neutícha ani v letnej off sezóne, kam sa posunuli dopyty z lockdownových mesiacov tohto roka.

Posilnenie programovej štruktúry

Obaja obchodní riaditelia komerčných televíznych skupín – Juraj Máťuš z Markízy a Martin Heržo z Joj – už teraz avizujú, že dopyt po televíznej reklame je vyšší ako ponuka.

„Preto sme sa rozhodli nasadiť všetky naše overené formáty a dokonca pridať aj novinky, ktoré sme pôvodne plánovali uviesť až budúcu jar,“ uvádza Juraj Máťuš s tým, že cieľom posilnenia programovej štruktúry je dodať kampane zadávateľov. Už teraz predikuje, že vypredanosť v prime-time bude pokračovať aj počas zimy.

Vysoký záujem o reklamný priestor potvrdzuje aj televízia Joj. „Dnes dokážeme vypredať celomesačný priestor za šesť hodín,“ uvádza Martin Heržo s tým, že zároveň sa vytvára tlak aj na televíziu, ktorá musí vyrábať oveľa väčší objem obsahu, aby pokryla dopyt klientov po reklame.

Zmenený model obchodovania

Pre spravodajskú televíziu TA3 je jeseň rovnako kľúčovou. Riaditeľka TA3 Mirjana Hron Sikimič hovorí, že jeseň je pre televíziu obdobím komplexnej zmeny cenotvorby, ktorá bude nadväzovať na zmenený model obchodovania reklamného priestoru. Od nových formátov a rozšíreného inventory očakáva významný medziročný nárast reklamy.

Na vypredanosť naráža, rovnako ako komerčné televízie, aj verejnoprávna televízia. „Na tú však RTVS naráža stále kvôli nízkemu podielu reklamy vo vysielaní,“ konštatuje Igor Slanina, riaditeľ spoločnosti Media RTVS.

Podľa Juraja Palaja z mediálnej agentúry dentsu Slovakia bude pre televízie v tomto roku kľúčové, ako budú schopné uspokojiť dopyt zadávateľov po televíznom priestore. Na druhej strane, pre agentúry bude v prípade vypredanosti televízií kľúčovou ich flexibilita pri využití iných mediatypov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.