StoryEditor

Šaty robia človeka

07.08.2007, 00:00

a imidž firmu. Konferenciu s týmto názvom sa rozhodla na jeseň usporiadať spoločnosť 1st CLASS AGENCY. Andrei Strakovej a Kataríny Stupkovej, managing partners agentúry, sme sa opýtali na podrobnosti.

Stratégie: Začiatkom októbra pripravujete konferenciu zameranú na imidž a postavenie PR v slovenských firmách. Prečo si podľa vás táto téma zaslúži pozornosť konferencie?

Katarína StupkováKatarína Stupková: Vychádzali sme z vlastných skúseností, zo skúseností PR a marketingových odborníkov a z požiadaviek mnohých organizácií a firiem. Na Slovensku si totiž čoraz viac spoločností uvedomuje význam a dôležitosť komunikácie, ktorá však nie je iba ad hoc potrebou, ale koncepčne a strategicky riadeným procesom. Budovanie reputácie, dobrého mena a imidžu je investícia, ktorá je síce dlhodobá, ale v súčasnosti pre úspech firmy nevyhnutná. Preto jedným z dôvodov organizácie seriálu PR a marketingových konferencií je vytvoriť profesionálnu platformu na výmenu a zdieľanie názorov, skúseností a know-how rôznych PR odborníkov, či už z domáceho alebo zo zahraničného prostredia.

Stratégie: Postavenie PR vo firmách je pomerne široká téma. Ktoré témy by ste chceli bližšie prezentovať a komu je toto podujatie primárne určené?

Katarína Stupková: Táto prvá konferencia, zo série ďalších PR konferencií, by mala odpovedať na viaceré otázky a je určená ako nováčikom v biznise, tak aj skúseným profesionálom. Účastníci konferencie sa dozvedia, aké postavenie má PR a komunikácia vo firmách z rôznych sektorov. Tiež to, ako a či sú PR ciele súčasťou firemných cieľov, kde v organizačnej štruktúre firmy majú PR oddelenia a odborníci svoje miesto, aké sú atribúty budovania imidžu spoločnosti, ktoré PR nástroje využívajú a ktoré sú najúčinnejšie, a tiež ktoré cieľové skupiny sú pre nich kľúčové. Spíkri sa vo svojich prezentáciách zamerajú jednak na tieto otázky, následne aj na konkrétnejšie PR nástroje a kampane a vybrané prípadové štúdie.

Stratégie: Ako bude vyzerať program podujatia a kto budú kľúčoví spíkri?

Andrea StankováAndrea Straková: Konferencia je postavená na významných odborníkoch a spoločnostiach z rôznych sektorov a každý spíker je kľúčový. V troch blokoch sa v priebehu jedného dňa o svoje know-how podelia PR a marketingoví odborníci zo spoločností Allianz, BMW, Orange, Falck záchranná, HB Reavis (Aupark), Kofola, STV, Unicef, U. S. Steel, ako aj ďalší odborníci. Určite zaujímavá bude prednáška Marguerite H. Sullivan z USA, ktorá sa bude venovať PR a komunikácii v oblasti štátnej správy a vzťahov s médiami. O tom, do akej miery naozaj robia šaty človeka, sa so svojimi skúsenosťami podelí poradkyňa v oblasti protokolu, Ingrid Némethová.

Stratégie: Nezriedka sú konferencie skôr vlastným PR prezentátorov než príspevkom k odbornej diskusii. Ako chcete zabezpečiť, aby toto podujatie bolo pre účastníkov profesne prínosné?

Andrea Straková: Práve výberom spíkrov. Prednášky určite nebudú vlastným PR spíkrov. Spíkri, s ktorými spolupracujeme, pôsobia na trhu PR a marketingu dlhodobo, a sú to zrelí odborníci, ktorí dokážu otvorene hovoriť nielen o svojich úspechoch, ale aj pochybeniach, na ktorých sa poučili. A na tom budú postavené aj ich príspevky.

Stratégie: Dnes sa veľa diskutuje o tom, či klasické formy PR – napríklad klasické media relation – lepšie nenahradia nové komunikačné formy, akými sú blogy, vytváranie komunitných webov a pod. Ako chcete tieto trendy reflektovať v programe?

Andrea Straková: Každý spíker má možnosť v rámci svojej prednášky odprezentovať PR a komunikačné nástroje, ktoré v jeho spoločnosti a z pohľadu jeho praxe fungujú najúčinnejšie. Vrátene nových foriem komunikácie, ktorých využívanie je už dnes pre mnohé sektory príznačné..

Stratégie: Ste vznikajúca agentúra. Aké ďalšie plány máte v oblasti konferencií a komunikácie?

Katarína Stupková: Ako sme už spomínali, konferencia Šaty robia človeka a imidž firmu, je prvá zo série marketingových a PR odborných konferencií. V horizonte jedného roka postupne pripravujeme ďalšie, ktoré budú buď zamerané na konkrétnu problematiku v oblasti PR alebo na oblasť marketingu a komunikácie vo vybraných sektoroch hospodárstva, ako napríklad zdravotníctvo, cestovný ruch, development, štátna správa a podobne.

Andrea Straková: Popri konferenciách, ktoré sú len jednou z našich aktivít, pripravujeme v oblasti komunikácia a PR aj samostatné školenia. Našou ambíciou je vzdelávať a vychovávať kvalitných profesionálov v oblasti PR. Na realizácii školení spolupracujeme s renomovanými odborníkmi, ktorí majú v komunikácii a PR vynikajúce skúsenosti. Komunikácii a PR sa však venujeme aj v praxi a svoje dlhoročné skúsenosti úročíme v podobe komunikačného poradenstva a poskytovania klasických PR služieb pre našich klientov.

Ďakujem za rozhovor.

Zdroj: Martin Mazag, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 09:25