Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
16.09.2005, 00:00

Slovensko má prvý fair-trade obchod

V Bratislave otvorili Ten Senses – prvý fair-trade obchod na Slovensku. Tvorcom vizuálnej identity predajne je reklamná agentúra Brandy.

Spravodlivý obchod (fair trade) predstavuje obchodné partnerstvo, ktorého cieľom je udržateľný rozvoj a zaistenie dôstojných podmienok pre doposiaľ vylúčených a znevýhodňovaných výrobcov v krajinách tretieho sveta. Producenti dostanú za vyprodukované suroviny spravodlivé ceny, nezávisle od cien na svetových trhoch. Takýmto spôsobom majú ľudia v rozvojových krajinách možnosť postarať sa sami o seba, zaistiť si svoju existenciu a v otázkach zdravia a vzdelania dosiahnuť minimálny štandard, daný spoločnosťou. Medzi produkty spravodlivého obchodu patria: káva, kakao, čaj, ovocné šťavy, oriešky a hrozienka, med, víno, remeselné výrobky (šperky, rôzne figúrky, tašky, koše, sklo, keramika, hudobné nástroje, tričká, sviečky, koberce, lopty, hračky…), trstinový cukor, ryža, korenie, atď. (Zdroj: Fairtrade Slovakia).

Vizuálnu identitu predajne ako je logo, propagačné materiály a časť interiéru navrhla pre Ten Senses reklamná agentúra Brandy, ktorá pracuje pre nadáciu Integra, autora celého projektu. Vizuálna identita je podľa slov Martina Bajaníka, managing directora, Brandy, postavená na ornamentálnych vzoroch z celého sveta má symbolizovať najmä ručnú prácu predávaných výrobkov, ale aj spravodlivý obchod, ktorý si cení ľudskú prácu.

Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.