Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
30.11.2005, 00:00

Kenvelo anywhere

Dynamická, lifestylová, pre mladých, ktorí majú radi módu, chcú byť vždy „trendy“ a „in“. Kedysi Himi´s jeans, dnes už Kenvelo.

Kenvelo začalo svoju históriu na našom (respektíve českom) trhu datovať v roku 1989, keď si v Prahe izraelský podnikateľ Dany Himi otvoril predajne s oblečením pod názvom Himi´s jeans. Jednou zo značiek, ktorá sa v predajniach začala predávať, bolo aj Kenvelo. Jej pôvod sa nezaprie. Veď samotný názov je len prekladom hebrejského „ken-ve-lo“, čo v preklade znamená „áno-a-nie“. Na Slovensko Kenvelo preniklo až v roku 1993. Stratégia, ktorú si majitelia značky v jej začiatkoch zvolili, bola celkom jednoduchá: predávať džínsový sortiment pre „všetkých“, respektívne pre široké masy a za výhodnú cenu. Dá sa povedať, že stratégia bola na danú dobu celkom úspešná. A to aj napriek tomu, že „uplatnenie uvedených atribútov sa muselo niekde odraziť, čo v tomto prípade znamenalo kvalitu,“ uviedol Avihai Hadida, konateľ spoločnosti Kenvelo.

Aktívna marketingová komunikácia Himi´s jeans respektíve Kenvelo sa začala však až v roku 2001, čo odštartoval prvý TV spot (dovtedy komunikácia prebehla len v printoch a raz umiestnením reklamy na električke). Z uvedených dôvodov tak v roku 1996 vzniklo rozhodnutie džínsovú značku osamostatniť a vytvoriť sieť predajní pod názvom Kenvelo. Majitelia predajní Himi´s jeans sa tak dohodli na zmene názvu predajní a ich rebrandingu v zmysle „corporate identity“. Kenvelo si však aj po tejto výraznej zmene snažilo ešte niekoľko rokov zachovávať pôvodný imidž lacnej „jeans značky pre všetkých“. Zlomovými rokmi pre značku Kenvelo jej zástupcovia označujú roky 2001 až 2002, keď sa začal vytvárať nový marketingový a komunikačný koncept. V rámci neho sa mal začať výraznejšie budovať imidž značky so zameraním predovšetkým na mladých a „získavať punc štýlovosti, elegancie a trendovosti zároveň,“ uviedol Avihai Hadida. Jedným zo zdrojov, z ktorých marketingový koncept vychádzal, a dodnes vychádza, boli výsledky reprezentatívneho marketingového prieskumu realizovaného v roku 2002 agentúrou Median (pozri tab. 1).

Viac sa dočítate v novembrovej Stratégii.

Zdroj: Júlia Sobinovská, Stratégie

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.