Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska v spolupráci s Rádiami Expres, Fun a Okey pripravili pre mediálne a reklamné agentúry, zadávateľov a vysielateľov seminár Radio for art directors s prednáškou Tonyho Hertza.
Tréning Radio for art directors sa uskutoční v dňoch 29. a 30. novembra v bratislavskom hoteli Crown Plaza. Radio for art directors sa začalo rozvíjať po 30 ročných skúsenostiach na celom svete a je založené na 3 faktoch: Málo agentúr kdekoľvek na svete je pyšných na svoje rozhlasové reklamy. Na rozdiel od televízie a tlače, kde sa nepretržite snažia preraziť, v rádiu sa kreatívne témy prikláňajú k tzv. „vychodeným chodníčkom“ a zo strany vysielateľov ani agentúr nie je vyvíjaná skoro žiadna snaha naučiť sa tým zručnostiam, ktoré sú potrebné pre prácu v rádiu. Posvätné klišé „Vytvárať obrazy zo zvuku“ neznamená veľa v oblasti, ktorá je dnes viac-menej na 100% vizuálna – je to dôležitý fakt, ktorý je do značnej miery nedocenený.
Prednášajúci Tony Hertz je kreatívny riaditeľ a majiteľ firmy Hertz: Radio and Clever Advertising Ltd.
Anglo-američan, ktorého vášeň k rádiu trvá už 30 rokov vo svojej kariére získal ocenenia na 4 kontinentoch ako kreatívny riaditeľ medzinárodnej agentúry a vlastník súkromnej rádiovej kreatívno-produkčnej spoločnosti. Spoločnosť Hertz: Radio and Other Clever Advertising Ltd. založil v roku 2001, po odchode z McCann-Erickson, kde pracoval na pozícií kreatívneho riaditeľa viac než 14 rokov. Tony Hertz šéfoval kreatívnym oddeleniam agentúry McCann-Erickson v Tokiu, Bruseli a Birminghame. Pod jeho vedením agentúry zvíťazili na reklamných festivaloch Eurobest, Cresta, London International, Clio and British Television Advertising Awards a Cannes Lion.
Predtým ako pracoval pre agentúru McCann, Tony Hertz riadil špecializovanú „londýnsku rádiovú spoločnosť“ The Radio Operators, ktorá tiež vyhrala množstvo kreatívnych ocenení, vrátane 22 Clios, 2 zlaté a 6 strieborných cien ILR Awards, London International, D&AD striebornú a vytúženú zlatú D&AD – prvú z dvoch, ktoré kedy boli rádiám udelené. Podrobné informácie o seminári určenom 29. novembra pre agentúry a klientov a 30. novembra pre zástupcov vysielateľov a media representatives môžu záujemci získať na internetovej stránke Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska (http://www.anrts.sk/).
Zdroj: Vladislav Doktor, Stratégie