Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.04.2016, 13:16

Kiska, Pixel, Sygic, Aeromobil. Takto pozná svet Slovensko

Huffington Post vychválil Slovensko. Nazval nás najlepšie strážené tajomstvo Európy.

Kiska, Pixel, Sygic, Aeromobil. Takto pozná svet Slovensko

"Ako je možné, že taká malá a mladá krajina len štvrťstoročie od znovunadobudnutia suverenity niečo také dosiahla?" Pýta sa autor článku, ktorý dnes vyšiel o Slovensku na portáli Huffington Post.

Známy americký portál píše o Slovensku v súvislosti s našim nadchádzajúcim predsedníctvom v Európskej únii. Už v titulku je naša krajina popísaná ako najlepšie strážené tajomstvo Európy. Autor článku Michael Jacobsen v úvode popísal Slovensko ako málo známu, vnútrozemskú krajinu. Nevyhol sa ani chybe, keď napísal, že Slovensko je často zamieňané so Slovinskom, svojím susedom.

Ináč však Jacobsen písal o Slovensku vo veľmi pozitívnom svetle. Tvrdí, že máme ekonomiku s veľmi vysokými príjmami a jednu z najmladších populácií v Európe. Nevynechal ani náš silný automobilový priemysel, keď pripomenul, že nás nazývajú aj "nový Detroit Európy". Taktiež pochválil slovenské startupy. Iniciatívu vlády opísal ako "poprednú svetovú start-up stratégiu". Jacobsen ako úspešný príbeh popísal slovenské IT značky, kde sa špeciálne pristavil pri spoločnosti ESET, "vedúcej spoločnosti kybernetickej bezpečnosti"

6 režimov za 100 rokov

V článku je pripomenuté, že Slovensko bolo najrýchlejšie rastúci člen Eurozóny za roky 2004 až 2014. Autor tvrdí, že sme regionálnym vodcom v produktivite za odpracovanú hodinu. "Ako je možné, že taká malá a mladá krajina len štvrťstoročie od znovunadobudnutia suverenity niečo také dosiahla?" Pýta sa Jacobsen. Pripísal to strategickej polohe Slovenska a zároveň aj prispôsobivosti Slovákov. Dokladuje to tým, že Slovensko prešlo za 100 rokov šiestimi rôznymi politickými režimami.

Na záver autor vyzýva, že aj napriek tomu, že mnoho veľkých firiem sa zameriava na vlastné čínske či indické stratégie, by mali tieto firmy oživiť svoju európsku stratégiu. A Slovensko je na to podľa neho "výborným východiskovým bodom".  

 

Zdroj: red.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.