Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
19.06.2016, 14:22

Týždeň v médiách: RTVS, Robertovia a náš svet kešu

Ani sme sa nenazdali a je za nami ďalší týždeň. Tento bol bohatší, ako sme si vôbec dovolili dúfať.

Týždeň v médiách: RTVS, Robertovia a náš svet kešu

Hoci stredajší zápas Slovensko - Rusko rozvíril eufóriu o národnom cítení silnejšie ako extrémistické príhovory Mariana Kotlebu, priľnavosť k vlasti už niekoľko mesiacov skúša „kauza Bašternák.“

Bol to nepochybne Robert Kaliňák, ktorý sa stal hviezdou slovenských médií. Minister vnútra tento týždeň s prehľadom pokrýval väčšinu tituliek a aj keď mu mnohé PR nezvyšovali, našli sa aj také, ktoré sa k nemu postavili bližšie. 

Ak nás v škole učili, že kráčať s davom sa vždy nevypláca, je to Pravda. Táto minca má však aj svoju druhú stranu a ani plávanie proti prúdu nie je vždy najistejšie. Okrem toho, že vyhrávame súťaž o najväčší počet frazeologizmov v jednom odstavci, analýze o informovaní denníkov o kauze Roberta Kaliňáka sme sa venovali v tomto texte. A ten treba vidieť, pretože ukázal všeličo. 

Cieľ RTVS

To, že prvou skúškou pevnosti koalície budú koncesionárske poplatky, čakal málokto. Silná SNS sa témy chytila a jej predseda Andrej Danko telerozhlas vyzval, aby predtým, ako si zapýta viac peňazí, najprv prestal hádzať milióny do Dunaja. Spomínať jeho straníckeho kolegu Antona Hrnku, ktorý by okrem názvu telerozhlasu menil i jeho logo (grafický ident RTVS medzitým vyhral medzinárodnú súťaž), začína byť nehumánne.

Faktom je, že kvôli koncesiám v pondelok predčasne skončila koaličná porada, čo sa nepodarilo ani Ladislavovi Bašternákovi. Zvyšovanie koncesií či princíp ich platenia sa na Slovensku páči len máloktorému občanovi. Férové. No práve v momente, keď premiér Robert Fico v Sobotných dialógoch po otázkach na fungovanie dvojice Kaliňák – Bašternák nazval „RTVS protivládnym médiom, ktoré stratilo cveng verejnoprávnosti,“ sa črtá možná odpoveď. Je to práve výška koncesií, ktorá určuje mieru nezávislosti telerozhlasu od vlády a politiky ako takej.

Brexit, jeho obeť a mediálna selanka

Ponurosti slovenského verejného priestoru sa blíži Británia. Brexit rozdeľuje spoločnosť viac, ako existencia bilboardov „Homeopatia nám pomáha.“ Ako to už býva, svoj podiel na tom majú aj britské médiá, ktoré vedú informačnú kampaň v prospech strany, ktorú si zvolili. Zatiaľ čo prestížne The Times by boli radi, ak by únia zostala celistvá, britský bulvár by sa tešil viac, ak by sa vzdialenosť Dover – Calais zväčšila.

Žarty však bokom. Tento týždeň bol tragickejší, ako ktokoľvek čakal. Poslankyňu Jo Coxovú, ktorá podporovala zotrvanie Británie v únii, jeden útočník niekoľkokrát postrelili a následným dobodaním sa uistil, že svoj názor už verejne nevyjadrí.

Situáciu okolo informovania o jej smrti z novinárskej obce následne najlepšie zhodnotil šéfredaktor Hlídacípes.org Robert Brešťan. 

Je víkend a my sme vám ho skazili. Prijmite od nás za to aspoň tento dar.

Ďalšiu dávku politickej satiry a nekorektného humoru prinesieme opäť v nedeľu. Vaše tipy, triky a konštruktívne hejty nám dovtedy pokojne zasielajte na ivana.mrvova@mafraslovakia.sk.

Do nového týždňa vám želáme aspoň takú obratnosť, akou operuje rétorika Roberta Kaliňáka. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.