Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
22.08.2016, 17:37

Prieskum: Ktorá slovenská televízia má najobjektívnejšie spravodajstvo

Median SK zverejnil výsledky najnovšieho prieskumu.

Prieskum: Ktorá slovenská televízia má najobjektívnejšie spravodajstvo

Najobjektívnejšie spravodajstvo má podľa prieskumu Median SK televízia Markíza. Uviedlo to 26,2 percenta Slovákov. Respondenti spravodajstvo Markízy vnímajú stabilne ako najobjektívnejšie za posledných šesť rokov.

Účastníci v prieskume odpovedali na otázku: "Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?", pričom mohli určiť len jednu televíziu.

Na druhom mieste sa v tomto rebríčku umiestnil Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS). Jeho spravodajstvo považuje za najobjektívnejšie 23,2 percenta opýtaných.

Spravodajstvo TV JOJ považuje za objektívne 17,7 percenta respondentov.

Spravodajskú TA3 v tomto smere spomenulo v prieskume 17 percent ľudí. Najobjektívnejšie spravodajstvo je podľa 1,5 percenta opýtaných v inej slovenskej televízii, k otázke sa nevyjadrilo 13,6 percenta účastníkov prieskumu.

Zdroj: MML Omnibus, 2016/II, MEDIAN SK

Minimum aj maximum v jednom roku

Median SK zisťuje názor ľudí na objektívnosť spravodajstva od roku 2010. Objektívnosť spravodajstva Markízy zvyčajne neprechádza dramatickými výkyvmi, ale tento rok dosiahlo svoje hraničné hodnoty. Voči začiatku tohto roka poklesla objektívnosť podľa opýtaných o 5 percentuálnych bodov, z 31,3 % na 26,2 %. Pričom 31,3 % z prvého kvartálu tohto roka bolo maximom Markízy za posledných šesť rokov a 26,2 % v druhom tohtoročnom prieskume (od 4. 4. - 26. 6. 2016) je minimom Markízy za posledných šesť rokov.

Zo štvrtej pozície v 2012 na stabilnú dvojku od roku 2014

Z dlhodobého hľadiska dochádza k zlepšovaniu vnímania RTVS. Na konci roka 2012 dosiahlo vnímanie objektivity verejnoprávneho spravodajstva najnižšiu hodnotu, 11,3 %, odvtedy však kontinuálne rastie. Od marca do júna minulého roka dosiahla objektivita spravodajstva v prieskume svoje najvyššie hodnoty (27,3 %), v následných meraniach vnímanie objektivity spravodajstva divákmi mierne klesá. Podľa tohto prieskumu nastal medziročný pokles o 4 percentuálne body.

Na TV JOJ sa opäť doťahuje TA3

Televízia Joj mierne stúpla. Dosiahla 17,7 %, čo je nárast voči predchádzajúcemu kvartálu o 0,6 % a medziročne o 1,3 %. Najúspešnejším obdobím bol pre TV Joj prvý polrok 2013, kedy sa dostala nad 23 %.

TA3 sa po minuloročnom poklese na 11 - 13 % vrátila na svoju úroveň z rokov 2012 až 2014, kedy sa objektivita spravodajstva pohybovala medzi 15 - 17 percentami. Vrchol dosiahla TA3 začiatkom roka 2014, kedy atakovala hranicu 18 %.

Zdroj: MML Omnibus, 2016/II, MEDIAN SK

Prieskumu spoločnosti Median SK sa zúčastnilo 2180 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov. Terénny zber dát prebiehal v termíne od apríla do júna 2016.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.