slovenské denníkyStratégie
StoryEditor

Prieskum čítanosti: stále najviac čítame denník Nový čas, Plus 7 dní a Záhradkára

23.08.2016, 07:19
Autor:
(pš)(pš)
Kým v denníkoch sa o prvé tri pozície delia vydavateľstvá Ringier, Petit a Perex, pri týždenníkoch a mesačníkoch patria výlučne Ringieru a NMH.

Podľa najnovších výsledkov čítanosti prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI agentúry Median SK 1.+ 2. kvartál 2016, je najčítanejší stále denník Nový čas, vydavateľstva Ringier Axel Springer (RAS).  Číta ho 15,4%, čo predstavuje 690 000 tisíc čitateľov. V porovnaní s predchádzajúcou vlnou výskumu (MML-TGI, 4.+1./2016) sa jeho čítanosť mierne znížila, keď dosahoval 15,6%. Druhá priečka patrí denníku Sme (Petit Press) so 6,3% (280 tisíc čitateľov), tretia Pravde (Perex) so 6,1% čo predstavuje 273 tisíc čítateľov, ktorí "čítali denník včera". Plus jeden deň vydavateľstva News and Media Holding (NMH) klesol s 5,5% na 5,3%  - s 237 tisícimi čitateľmi. Potom je to Šport  (4,1%), Korzár (3,1%) a Hospodárske noviny (3,0%), ktoré dosiahli rovnaké percento ako v predchádzajúcej vlne prieskumu.

Prvá priečka medzi najčítanejšími týždenníky tradične patrí týždenníku Plus 7 dní z vydavateľstva News and Media Holding (NMH). Podľa poslednej vlny prieskumu MML - TGI, 1.+ 2. kvartál 2016 ho číta 8,3% populácie, čo predstavuje 373 tisíc čitateľov. Týždenník v predchádzajúcej vlne dosiahol 8,6%. Druhá priečka patrí týždenníku ŽIvot z vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia (RAS) - so 6% a 268 tisícmi čitateľmi. Nasleduje Nový čas pre ženy (RAS) - 5,9% (263 tisíc čitateľov), tesne za ním na štvrtej priečke je týždenník Báječná žena z konkurenčného vydavateľstva NMH.  

Pozícia najčítanejšieho mesačníka patrí hobby magazínu Záhradkár (NMH), ktorý podľa aktuálnej vlny prieskumu číta 7,7% populácie - 344 000 záhradkárov. V porovnaní s predchádzajúcou vlnou si tento hobby mesačník polepšil - mal 7,5%.  Na druhej priečke nasleduje Zdravie so 7,4%  - 333 tisíc čitateľov. Oba časopisy patria vydavateľstvu NMH. Tretiu a štvrtú priečku si zväčša delia ženské magazíny EVA (RAS) a EMMA (NMH). Podľa aktuálnej vlny patrí tretie miesto mesačníku EVA s 5,1%, štvrté miesto patrí EMME - 5,0%.

Prieskum realizuje Median Sk na vzorke prieskum slovenskej populácie vo veku 14 - 79 rokov. Dáta sú z obdobia 11.1.2016 - 26.6.2016.

01 - Modified: 2023-10-11 10:25:29 - Feat.: - Title: Nový čas má novú šéfredaktorku 02 - Modified: 2023-10-10 15:04:38 - Feat.: - Title: News and Media Holding kupuje Nový Čas 03 - Modified: 2023-08-22 12:02:23 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom na Slovensku je stále Rádio Expres 04 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 05 - Modified: 2022-04-21 18:15:02 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je stále Expres. Má aj najväčší podiel na trhu
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 23:15