Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.08.2016, 11:53

Týždeň po olympiáde: Škandál a nízka sledovanosť

Eufória z víťazstiev zoslabla a nastal čas na hodnotenie.

Týždeň po olympiáde: Škandál a nízka sledovanosť
Zdroj: Reuters

Od ukončenia olympijských hier v Riu uplynul už takmer týždeň. Športovci sa postupne vrátili do vlasti, eufória z prekonaných rekordov a víťazstiev zoslabla a nastal čas na hodnotenie. Najviac pozornosti vyvolávajú plavec Lochte a nízka sledovanosť hier.

Vandalizmus malo zakryť klamstvo

Brazílska polícia obvinila amerického plavca Ryana Lochteho z nahlásenia vymysleného zločinu. Hrozí mu za to jeden až šesť mesiacov vo väzení alebo mastná pokuta. Lochte by mal teraz odcestovať späť do Ria a postaviť sa pred súd, môže však poslať svojho právnika.

Škandál tak pokračuje a trpká príchuť na inak úspešnej účasti Spojených štátov na olympiáde je čoraz trpkejšia. Dvanásťnásobný olympijský medailista klamal o prepadnutí na čerpacej stanici, aby zakryl vandalizmus, ktorého sa tam s plaveckými kolegami dopustil. Lochte sa neskôr priznal, že bol opitý, a ospravedlnil sa.

Mnohí športoví fanúšikovia sú však naňho stále nahnevaní a obviňujú ho z pokazenia olympijského zážitku. Lochtemu sa už chrbtom postavili aj jeho doterajší veľkí sponzori ako Speedo a Ralph Lauren. Iní mu však chcú dať druhú šancu a popularitu si má napraviť aj účinkovaním v pripravovanej novej sérii tanečnej šou Dancing With The Stars. Svoj názor na Lochteho zatiaľ nevyjadrila ani americká olympijská komisia, ani plavecká federácia.

Nízka sledovanosť a reklama zadarmo

Druhou najviac prediskutovávanou témou je nízka sledovanosť olympiády. Televízia NBC, ktorá má vysielacie práva, uviedla, že v hlavnom vysielacom čase sledovalo hry v Riu 25,4 milióna divákov. Pred štyrmi rokmi to bolo 31,1 milióna divákov. Pokles vyvoláva vrásky na čele finančníkov z NBC, keďže práva na vysielanie olympijských hier majú až do roku 2032 a zaplatili za ne 7,7 miliardy dolárov.

Podľa CNN musela NBC dokonca ponúknuť istý reklamný čas zadarmo. Reklamy sa totiž nedostali k toľkým divákom, koľkých televízia očakávala a za koľkých firmy zaplatili.

Vedenie NBC však na verejnosti hovorí o celkovej veľkej spokojnosti a dokonca označilo hry v Riu za najúspešnejšiu mediálnu udalosť v histórii. NBC odvysielala 6755 hodín priamych prenosov, záznamov, správ a diskusií. Počas 17 dní si športové zápolenie na obrazovkách NBC pozrelo celkovo 198 miliónov ľudí.

Tieto čísla sú podľa NBC dosť vysoké na to, aby NBC prezentovali vo výbornom svetle a pritiahli divákov k iným programom televízie. Zároveň NBC v čase olympiády sledovalo oveľa viac ľudí než iné televízne stanice. "Naše plánovanie a prezentácia hier v Riu... sú najpôsobivejším výkonom, aký som kedy videl vo svete médií. Toto je najambicióznejšia úloha v mediálnom biznise a náš tím... všetci si zaslúžia zlatú medailu," povedal predseda NBC Sports Group Mark Lazarus.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.