StoryEditor

Búrlivé víno sa vracia na obrazovky. Nová séria nahradí Koleso šťastia

14.09.2016, 13:15
Pozrite sa, ako sa Búrlivému vínu darilo počas predchádzajúcich siedmich sérií.

Na konci septembra uvedie Markíza na obrazovky novú, už 8. sériu, svojho denného seriálu Búrlivé víno. Odštartuje v pondelok 26. septembra o 17:55, vysielať ho bude každý pracovný deň. V podvečernom vysielaní Markízy tak nahradí v pracovné dni súťažnú šou Koleso šťastia.

V novej sérii Búrlivého vína sa objavia nové postavy. V úlohe povýšeneckého frajera sa predstaví Juraj Bača, známy z konkurenčného seriálu Panelák. V role krehkej krásky, hoci trocha vypočítavej mrchy, sa predstaví Viktória Valúchová. Poslucháčka VŠMU zatiaľ účinkovala hlavne v muzikáloch, úloha v seriáli bude pre ňu prvou väčšou príležitosťou.

TV Markíza

Nováčikom v seriáli bude aj Pavol Sedlačko, ktorého zatiaľ diváci poznali len z regionálnej televízie. V seriáli sa predstaví ako skromný, dobrý a pracovitý mladý muž.

TV Markíza

Slovenský denný seriál vysiela televízia Markízauž štvrtý rok. Seriál z vinárskeho prostredia prináša osudy dvoch vinárskych rodín, ktoré sú prepojené priateľstvom a zároveň rozdelené dávnymi tajomstvami. Seriál je postavený na tradičných hodnotách a okrem romantiky ponúka aj dramatické príbehy.

TV Markíza

Sledovanosť prvej a druhej série:

Markíza začala seriál vysielať 1. januára 2013, každý pracovný deň pred Televíznymi novinami. Seriál dosahoval v prvom roku vysielania priemernú sledovanosť 390-tisíc a trhový podiel 34,7 percenta v reklamne dôležitej skupine 12-54. Keďže bol seriál úspešný a mal rastúcu sledovanosť, presunula ho televízia od apríla 2013 do hlavného vysielacieho času o 20:30, kde mu konkuroval Panelák na TV JOJ. Aj v konkurenčne ťažšom prostredí dosahoval seriál podiel 31,5 percent, priemerne ho pozeralo okolo 400-tisíc divákov.

Počas prvého roka vysielania dosiahol seriál priemernú sledovanosť 11,8 percenta a podiel 34,7 percenta. K obrazovkám pritiahol priemerne 390-tisíc divákov v cieľovej skupine 12-54, v skupine 12+ to bolo 737-tisíc divákov.

Sledovanosť tretej a štvrtej série:

Počas druhého roka vysielania dosiahol seriál na jar 2014 sledovanosť 11,3 percenta a podiel 31,4 percenta, pozrelo si ho priemerne 371-divákov. Na jeseň 2014 jeho sledovanosť mierne klesla. Priemerne ho pozeralo 355-tisíc divákov, sledovanosť bola 10,9 percenta pri podieli 29,7 percenta v cieľovke 12-54.

Sledovanosť piatej a šiestej série:

Od januára 2015 zaradila konkurenčná televízia JOJ do svojho vysielania nový denný rodinný seriál Divoké kone. Vysielala ho od pondelka do štvrtka v prime time. Už na jar 2015 sa však ukázalo, že „víno“ aj „kone“ majú podobného diváka - ženy. V prípade Paneláku až také veľké divácke prekrývanie nenastávalo.

Spočiatku Divoké kone odoberali divákov konkurenčnej Markíze, v jarnej sezóne sa podielmi pohyboval seriál na úrovni 20,8 %. TV JOJ tak dosahovala vyššie podiely ako sezónu predtým so seriálom Panelák. No na jeseň 2015 klesli Divoké kone na 16,6 percenta a TV JOJ ho zaradila do programovej štruktúry iba dvakrát do týždňa.

Búrlivé víno malo na jar 2015 podiely okolo 24 percent, na jeseň klesli na 22 percent, a seriál už pre Markízu nebol tak vysoko nadpriemerný ako v minulosti. 

Sledovanosť siedmej série:

Na začiatku tohto roka vysielala Markíza nové časti Búrlivého vína štyrikrát do týždňa, v pondelok, utorok, štvrtok a piatok o 20:30. Seriál sa však stretával na obrazovke s novými seriálmi televízie JOJ - rodinným seriálom ZOO a komediálnym seriálom Naši. Búrlivému vínu klesla sledovanosť na 7 percent, a preto televízia seriál od apríla presunula z prime time späť do access prime na 17:50.

Každú sériu vysiela televízia pol roka. Najviac častí, až 109, mala prvá séria, najmenej častí, len 58, mala šiesta sériu , ktorú Markíza vysielala v druhom polroku minulého roka.

Seriál sa stal úspešným aj za hranicami Slovenska. Maďarská Stanica Story 4 zakúpila práva na vysielanie seriálu, naši južní susedia ho vysielajú pod názvom Bor, mámor, szerelem. Slovinci si vytvorili na motívy seriálu vlastné Usodno vino s miestnymi hercami, a to na najsledovanejšej televíznej stanici v krajine.

O autoroch seriálu Búrlivé víno:
Scenár: Vanda Feriancová (hlavná scenáristka), Kristína Viteková, Marek Orel
Réžia: Matúš Libovič, Marián Tutoky (do 4. série), Vlado Fischer, Miloš Volný (od 5. série)
Titulná pieseň: Nela Pocisková – Neviem sa nájsť
Počet častí: 588 (do konca 7. série)
Dĺžka jednej časti: cca. 50 minút

01 - Modified: 2024-04-02 14:44:04 - Feat.: - Title: Veľkú Noc ovládlo Let´s Dance. Tanečná šou prilákala najväčšie publikum od roku 2011 02 - Modified: 2024-02-28 10:46:29 - Feat.: - Title: Vladimír Mužík nastupuje do vedenia CME. Zároveň zostáva šéfom MAFRA Slovakia 03 - Modified: 2023-09-25 10:43:58 - Feat.: - Title: Predvolebná debata Markízy: Šimečka zmenil názor. Televízia až do poslednej chvíle netuší, kto príde diskutovať 04 - Modified: 2023-07-18 11:17:41 - Feat.: - Title: Je to oficiálne. Novým generálnym riaditeľom Markízy bude Peter Gažík 05 - Modified: 2023-06-09 11:43:39 - Feat.: - Title: Hviezdy Ivety Ferencová a Germani aktuálne točia vlastné seriály v Chorvátsku
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 11:03