Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.09.2016, 15:58

Britský The Economist píše o kampani Zlatý Bažant 73. "Nostalgia je hitom."

"To, že retro produkty letia, hovorí o súčasnom stave v krajinách - vládne nacionalizmus a populizmus."

Britský The Economist píše o kampani Zlatý Bažant 73. "Nostalgia je hitom."
Zdroj: youtube.com

V známom týždenníku The Economist venovali slovenskej kampani Zlatý Bažant ´73 stĺpček. Článok hovorí najmä o nápade priniesť na trh pivo v pôvodnej receptúre zo 70tych rokov.

Článok nesie príznačný titulok "Toto si musíte pamätať" s podtitulom: "V strednej a východnej Európe je socialistické pivo znova hitom."  

Zdroj: The Economist, printové vydanie

​Článok je opisný, kampaň nehodnotí. Autor sa v stĺpčeku zamýšľa nad celkovou rezignáciou a skepticizmom v Európe a pripomína socialistické časy. Píše, že nostalgia v marketingovej komunikácii nie je nová, ale zdá sa, že funguje.

Zároveň článok pripomína, že retro produkty, ktoré sú v Európe dnes na vzostupe a ľudia ich z recesie kupujú, paradoxne pochádzajú zo západných trhov a že na tejto vlne sa nesú najmä západné nadnárodné spoločnosti.  

K získaniu informácií o kampani oslovili aj samotný Heineken, do portfólia ktorého patrí aj značka Zlatý Bažant. David Zappe, ktorý je marketingový riaditeľ v Heinekene na Slovensku, sa pre The Economist vyjadril: "Úspech retro produktov neznamená, že by sa ľudia chceli vrátiť do obdobia spred roka 1989."

Úspech kampane Zlatý Bažant ´73 vysvetľujú tým, že ľudia v Európe nevidia svoju budúcnosť jasne a tak návrat k socialistickej minulosti im dáva pocit istoty.

Zaujímavým zhodnotením ale je, že produkty zo socialistickej éry a dopyt po nich je odrazom toho, v akom stave sa práve nachádzajú krajiny v strednej Európe. Spomenuli nacionalizmus a populizmus, ktorý v krajinách prevláda. 

Skôr ako o kampani píšu v článku ale o nápade vyrobiť pivo podľa receptúry z roku 1973 a o navýšení ceny o 20%. Na záver tento krok opísali ako úspešný. Nechýba ukážka vizuálu z kampane, samozrejme v slovenčine. 

Kampaň Zlatý Bažant ´73 je z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett. Pripravili ju tento rok a na súťaži Zlatý Klinec získala niekoľko ocenení. V kampani okrem predstavenia piva vyrobeného podľa pôvodnej receptúry z roku 1973, povolali aj grafických umelcov zo 70tych rokov. Tí mali za úlohu pripraviť reklamný plagát pre Zlatý Bažant technikou, aká sa používala pred 40timi rokmi. Kampaň mala veľký rozmer - pre jej účely prerobili výklad v Bratislave a tiež otvorili retro pub. Všetky vizuály a reklamy boli v štýle, na aký sme boli zvyknutí za socialistických čias.  

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.