Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.10.2016, 23:47

Konzervatívny denník Postoj oslavuje rok. Zverejnil, ako je financovaný

Nový projekt odmieta tvrdenia, že je za ním cirkev či finančná skupina.

Konzervatívny denník Postoj oslavuje rok. Zverejnil, ako je financovaný
Zdroj: Konzervatívny dennik Postoj

„Za rok sme vám priniesli približne 1,4 tisíca článkov od našich redaktorov a spolupracovníkov, k tomu každodenný výber najdôležitejších správ,“ píše k výročiu na stránke média šéfredaktor Fero Múčka. Ambíciou Konzervatívneho denníka bolo a je vytvorenie prvého slovenského mienkotvorného média, ktoré bude schopné sa seriózne zapojiť do verejnej debaty z konzervatívnej pozície.

Priemerný dar je osem eur

Nový crowdfundingový projekt vznikol po tom, ako sa odčlenila časť redakcie časopisu Týždeň. Postoj dnes tvorí šesť redaktorov na plný úväzok, traja na čiastočný a dvaja ľudia na plný úväzok, ktorí sa starajú o chod redakcie.

„Naše mesačné náklady sú na úrovni pätnásťtisíc eur (teda ročne ide o 180-tisíc eur). Okrem miezd sú v nich zahrnuté náklady na honoráre, prenájom priestorov, spravodajský servis TASR a fotobanky TASR a Profimedia,“ vysvetľuje Múčka.

​Financovanie denníka je postavené primárne na daroch, redakcia hovorí o príjme približne desaťtisíc eur mesačne. Priemerný bežný dar je okolo osem eur, žiadny darca či skupina neprispieva sumou vyššou, ako sú štyri percentá mesačných nákladov denníka.

Príjmy z inzercie dosahujú úroveň okolo 1,5 tisíca eur mesačne. Okrem toho má denník niekoľko menších jednorazových príjmov, napríklad keď figuroval ako organizačný partner pri odbornej konferencii LOZ či z prenájmu štúdia.

Pomáha úvodná zbierka

Prevádzkovú stratu, ktorá je dnes okolo 3- až 3,5-tis. eur mesačne, vykrýva redakcia z nahromadených darov, ktoré vyzbierala pred spustením projektu. „Celkovo šlo o sumu necelých 80-tisíc eur, z  ktorej dnes máme ešte približne štvrtinu k dispozícii. Za Postojom nestojí žiadna finančná skupina, investor ani cirkev,“ dodáva Múčka.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.