Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.11.2016, 16:03

Towercom reaguje na informačnú kampaň: Markíza v nej diskriminuje terestriál

Technický riaditeľ spoločnosti Towercom Zsolt Nagy hovorí o tom, že každá platforma vrátane DVB-T má svoje výhody aj nevýhody.

Towercom reaguje na informačnú kampaň: Markíza v nej diskriminuje terestriál
Zdroj: Towercom

Ako technicky znalému človeku moja profesijná identita mi nedá neokomentovať mediálnu bublinu, ktorú TV Markíza nafúkla za uplynulé dni. Zaráža ma na nej jej jednostrannosť a cielená diskriminácia jednej z podstatných platforiem šírenia mediálneho obsahu – DVB-T.
A v neposlednom rade aj spôsob argumentácie, ktorá skĺzla do čisto technickej roviny, ktorú bežný konzument – divák, je len sotva schopný stráviť.

Opúšťame DVB-T

To, že najsledovanejšia komerčná televízia sa rozhodla opustiť  terestriálny spôsob vysielania, je jej legitímnym právom. To je fakt. V tejto súvislosti je však nutné podotknúť aj ďalší fakt, a to že digitálne terestriálne vysielanie už niekoľko rokov je poslednou možnosťou voľného príjmu -  bez mesačných poplatkov, pre množstvo domácností. Kanály TV Markíza budú teda od 1. 1. 2017 sprístupnené výlučne ako prevzaté vysielanie (retransmisia) v rámci platených platforiem prevádzkovaných spoločnosťami, ktoré si samozrejme za službu sprístupnenia nechajú zaplatiť – diváka. Televízia Markíza sa rozhodla opustiť vysielanie ako jeden zo spôsobov šírenia mediálneho obsahu a jej kanály od 1. 1. 2017 si nechá sprístupniť divákom iba v rámci platených platforiem formou retransmisie.

 DVB-T je len technológia

Ak spočítame technické možnosti, akým sa bežné domácnosti v dnešnej dobe môžu dostať k televíznym službám, máme ich len niekoľko. Satelit, kábel, IPTV respektíve internet a samozrejme DVB-T. Každá z týchto možností má svoje výhody, ale aj nevýhody. Satelit je výlučne pre fixný domáci príjem, kábel nie je všade, internet nemá každý s dostatočnou rýchlosťou a DVB-T má obmedzenú kapacitu. Každá z nich je pre určitý segment divákov, ale čo je podstatné, v dnešnej dobe už je každá z nich digitálna – teda je schopná prinášať tú najvyššiu obrazovú kvalitu a navyše každá z nich je technicky schopná podmieniť prístup diváka k vybranej obsahovej službe. To znamená, že každá z nich dokáže slúžiť aj ako platená platforma.

Sme proti DVB-T

Mediálna komunikácia TV Markízy je jednoznačná: sme proti DVB-T. TV Markíza nehovorí o tom, že mení doterajší spôsob sprístupnenia svojich kanálov a od 1. 1. 2017 bude musieť každý divák platiť, ak chce kanály Markízy pozerať. Jednoduchšie je komunikovať, že sme proti niečomu. Medzi nami,  v rámci DVB-T je už niekoľko rokov prevádzkovaná aj platená platforma – Plustelka – v ktorej by Markíza mohla ďalej šíriť svoje kanály v spoplatnenom režime. Ak by chcela.

 Čo na to divák

Bežný divák je prirodzene zneistený, lebo zatiaľ nedostáva celú pravdu. Pravda je tá, že od 1. 1. 2017 bude za sledovanie kanálov Markízy platiť dvakrát. Prvýkrát prevádzkovateľovi platformy, ktorý mu sprístupní televíziu a druhýkrát svojim drahocenným časom pri sledovaní reklám, kvôli ktorým samozrejme ten kanál neplatí. Bežný divák je postavený pred voľbu: buď si nájde prevádzkovateľa platformy, ktorá mu za poplatok sprístupní desiatky kanálov, ktoré možno ani nechce, ale inú možnosť nemá, ak chce pozerať kanály TV Markízy aj od 1. 1. 2017. Alebo si jednoducho povie, že dá sa žiť aj bez Markízy.

 Ja budem so záujmom sledovať príbeh starostu z HD – hlavne tú časť, kedy už konečne bude musieť „svojim“ priznať,  že za tú svoju Markízu v HD budú musieť aj zaplatiť.

Zsolt Nagy 20 rokov pôsobí v oblasti televízneho vysielania a v súčasnosti ako technický riaditeľ Towercom, a.s.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.